به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۳ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب : ۴۴۰۵۳
آیت الله هاشمی رفسنجانی:

برنامه­‌های دولت منطبق بر واقعیت­‌هاست

گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای اتاق بازرگانی ایران و تهران، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: هر عید این ماه عزیز، نور امیدی در آسمان تشیع می­‌تاباند که ایثار، وفاداری، صبر و انتظار را شامل می­‌شود.
برنامه­‌های دولت منطبق بر واقعیت­‌هاست
آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز نگرانی حاضران از تنگناهای اقتصادی، انباشته شدن تدریجی مشکلات در سال­‌های گذشته را به خاطر عدم درک ویژگی­‌های ایران از سوی جمعی از مدیران اجرایی دانست و گفت: در جهت معکوس هم، هر روزنه­‌ای را که می­‌توانست باعث امیدواری شود، می­‌بستند. وی رونق کسب و کار را شاخص مهم توسعه کشورها خواند و گفت: بخش خصوصی می­‌تواند با حضور در همه جای کشور به کمک دولت بیاید تا تولید دوباره به راه افتد که در این صورت رونق اشتغال و امیدواری جوانان نیز محقق خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان، برنامه­‌های دولت آقای روحانی برای جلوگیری از اثرات تحریم­‌ها را منطبق بر واقعیت­‌های سیاسی در بعد داخلی و خارجی دانست و گفت: در جهانی که اصل بر تعامل است، هر واردات و صادراتی در اقتصاد کشورها تأثیر دارد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تجربه دولت پس از جنگ را برای تدوین رفتار درست با دنیا بسیار مفید دانست و گفت: با سیاست تنش‌زدایی، کار به جایی رسیده بود که شرکت­‌های خارجی برای فایناس طرح­‌های ایران با هم مسابقه می­‌گذاشتند. وی تلاش برای کم کردن مشکلات اقتصادی مردم را بسیار ارزنده دانست و گفت: هرکس در هر مسؤولیتی باید برای رفاه عمومی جامعه برنامه­‌ریزی نماید و اتاق بازرگانی­‌ها هم با توجه به سرمایه­‌های نیروی انسانی و تجربه، می­‌توانند باعث رونق صادرات شوند.
مرجع : خبرآنلاین