به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۴۲۲۲

میزبانی سینماهای انگلیس از «آل پاچینو»

گروه فرهنگ و هنر: سینماهای انگلیس از سپتامبر میزبان «آل پاچینو» خواهند بود.
میزبانی سینماهای انگلیس از «آل پاچینو»
نسخه از نمایش «سالومه» با بازی «آل پاچینو»، بازیگر نامدار سینمای آمریکا و جهان از 21 سپتامبر در انگلیس به روی پرده می‌رود. به گزارش تلگراف، به همراه سالومه مستند «سالومه وایلد» نیز با حضور آل پاچینو در لندن به روی پرده می‌رود که پیش‌بینی می‌شود با استقبال خوبی مواجه شود. آل پاچینو در یک جلسه پرسش و پاسخ که از طریق ماهواره در انگلیس پخش خواهد شد نیز شرکت می‌کند در «سالومه» نقش هرود و «جسیکا چاستین» نیز نقش سالومه را ایفا کرده است. نمایش «سالومه» برای نخستین بار سال 1896 و در زمانی که اسکار وایلد به اتهام اعمال غیراخلاقی در زندان به سر می‌برد به روی صحنه رفت. مستند «سالومه وایلد» نیز برای نخستین بار در سال 2011 در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.

آل پاچینو با نام کامل «آلفردو جیمز پاچینو» و نام مستعار «سانی» متولد 25 آوریل 1940 در نیویورک، از پرآوازه‌ترین بازیگران تاریخ سینماست که هشت‌بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده است. او که به‌تازگی بازی در مجموعه‌ی تلویزیونی «فیل اسپکتور» را به پایان رسانده و دو فیلم دیگر او یعنی «تصور کن» و «شاه لیر» در مرحله‌ی پیش‌تولید قرار دارند، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران در تمام دوران تاریخ سینما شناخته می‌شود. «آل پاچینو» طی پنج دهه حضور فعال در دنیای سینما، در فیلم‌های ماندگاری بازی کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «پدرخوانده»، «سرپیکو»، «بعدازظهر سگی»، «عدالت برای همه»، «گشت‌زنی»، «صورت زخمی»، «بوی خوش زن»، «مخمصه»، «وکیل مدافع شیطان»، «کافه چینی»، «تاجر ونیزی»، «13 یار اوشن» و «قتل منصفانه» اشاره کرد.

او برای فیلم‌های «پدرخوانده»، «سرپیکو»، «پدرخوانده 2»، «بعدازظهر سگی» «عدالت برای همه»، «گلن گلی گلنراس»، «دیک تریسی» و «بوی خوش زن» نامزد جایزه‌ی اسکار شد که برای فیلم آخری، موفق به دریافت این جایزه شد. جایزه‌ی‌ بافتا بهترین بازیگر مرد، چهار جایزه‌ی گلدن گلوب، بهترین بازیگر جشنواره‌ی کارلووی واری، بهترین بازیگر جشنواره‌ی سن‌سباستین و دریافت شیرطلای افتخاری جشنواره‌ی ونیز در سال 1994 بخشی از افتخارات سینمایی این بازیگر سرشناس سینما و تئاتر هستند.
مرجع : ايسنا