به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۴۴۲۴۱
بحث بهشت و جهنم یک بازی سیاسی است

تندروها به دنبال مشغول کردن دولت هستند

گروه سياسي: عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است برخی منتقدان دولت ردای دلسوزی به تن کرده‌اند و برخی دیگر با تندروی به دنبال منحرف کردن دولت از مسیر اصلی اش هستند.
تندروها به دنبال مشغول کردن دولت هستند
حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی استاد برجسته اخلاق پیرامون مباحث طرح شده درخصوص بهشت و دوزخ و واکنش منتقدان دولت به سخنان روحانی در این باب، اظهار داشت: رفتارهای اخیری که از سوی منتقدان دولت درباره سخنان رییس جمهور صورت گرفته است و این بگو مگوها را می توان فقط یک رفتار سیاسی نامید، چه با غل و زنجیر افراد را به بهشت و جهنم ببریم، چه بدون غل و زنجیر هر دو روش اشتباه است. وی با تاکید براینکه در حکومت اسلامی، اصل و اساس رهبری نظام است، افزود: دولت وظیفه دارد که از رهبر و قانون اساسی تبعیت و اطاعت کند. در کنار دولت، نهادهای فرهنگی زیادی وجود دارد که تعداد آنها کم هم نیست. که همه از دولت بودجه دریافت می‌کنند، اینها مبنای تشکیل شان ارشاد و راهنمایی مردم است پس این موضوع تنها بر عهده دولت نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: امیدوارم طرح این مباحث برای مشغول کردن دولت نباشد. برخی از این افراد ردای دلسوزی به تن کرده اند و برخی هم افراد تندرویی هستند که به دنبال آن هستند که دولت را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و با مباحث غیرضرور مشغول کنند تا از کارها و اهداف اصلی اش باز بماند. استاد طباطبایی این قسم رفتارها نسبت به دولت را یک بازی سیاسی دانست و گفت: البته دولت هم خوب پاسخ آنها را داد و گفت ما دولت اسلامی و دینی می‌خواهیم یا دین دولتی. به عقیده من این پاسخ آقای روحانی حرف درست و هوشمندانه ای بود که به خوبی بیان کرد که دولت باید تابع دین باشد.

وی تاکید کرد: مردم را با غل و زنجیر نمی توان به بهشت برد و اساسا این کار امکان ندارد، مردم را باید ارشاد کرد و ارشاد هم مراتبی دارد. می شود هم از قرآن کریم به این موضوع استدلال کرد، هیچ جا سخن از اجبار و روش سلبی نبوده است. همه جا حرف از ارشاد و راهنمایی است. این کار هم با نهادهای فرهنگی است. تمام نهادهایی که اساس فرهنگی دارند باید اعلام کنند که چه کار کرده‌اند؟ نماینده سابق مجلس اظهار داشت: البته هیچ کس در نظام جمهوری اسلامی نمی پذیرد که بی بندباری باشد و منکرات رایج شود اما باید روشهای درستی که با دین سازگاری دارد اتخاذ شود. جوانان و مردم را باید جذب دین کرد.
مرجع : نامه نيوز