به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۴۲۷۷

اولین حضور جهانی فیلم «کاهانی»

گروه فرهنگ و هنر: فیلم سینمایی "وقت داریم حالا" ساخته عبدالرضا کاهانی برای بخش رقابتی "فروم مستقل‌ها"ی جشنواره فیلم کارلووی‌واری انتخاب شد.
اولین حضور جهانی فیلم «کاهانی»
چهل و نهمین جشنواره فیلم کارلووی‌واری در حالی فهرست فیلم‌های بخش‌های اصلی خود را اعلام کرد که هیچ فیلمی از ایران در بخش رقابتی دیده نمی‌شود و تنها فیلم سینمایی "وقت داریم حالا" ساخته عبدالرضا کاهانی محصول فرانسه در بخش رقابتی "فروم مستقل‌ها" حضور دارد. بنا بر این گزارش، سایت سینه ایران (پایگاه اطلاع‌رسانی بین‌المللی سینمای ایران) که به همت محمد اطبایی (پخش‌کننده بین‌المللی سینمای ایران) تاسیس شده، همچنین نوشته است:«این جشنواره معتبر که از 13 تا 21 تیر در جمهوری چک برگزار خواهد شد، دوازده فیلم را در بخش مسابقه اصلی خود به نمایش گذاشته و در بخش رقابتی فروم مستقل‌ها، فیلم "وقت داریم حالا" اولین نمایش جهانی خود را در این جشنواره خواهد داشت. فیلم "ماهی و گربه" ساخته شهرام مکری نیز برای بخش افق‌ها (غیر رقابتی) انتخاب شده است.

کاهانی که با فیلم «وقت داریم حالا» در این دوره از جشنواره کارلووی واری شرکت دارد، پیش از این با فیلم "بیست" جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره را در سال 1388 دریافت کرد. بنا بر این گزارش،فیلم‌های بخش‌های شرق غرب و مسابقه مستند جشنواره کارلولوی‌واری هم اعلام شده اما هنوز بخش‌های غیررقابتی افق‌ها، نگاهی دیگر، ایمجینا، انتخاب منتقدان ورایتی، مستندهای خارج از مسابقه، نمایش‌های نیمه شب، سینمای چک و بزرگداشت‌ها اعلام نشده‌اند. »

زبان فیلم «وقت داریم حالا» فرانسوی است و بازیگران آن یک دختر و پسر 17 ساله و 20 ساله هستند که طی یک روند تست‌گیری انتخاب شده‌اند. این فیلم درباره‌ی «یک ایرانی به نام " عماد " است که پس از چند سال تحصیل در شهر کوچک " بزانسون " قصد دارد خود را به یک آژانس مانکن در " پاریس " معرفی کند. در حالی که به دوست خود که دختری فرانسوی به نام " کارولین " است، گفته می خواهد به ایران برگردد. در آستانه سفر و جدایی همیشگی ، کارولین که - زیر سن قانونی است - او را مطلع می‌کند از سوی عماد باردار است.» عبدالرضا کاهانی این روزها در ایران، مشغول ساخت فیلم «استراحت مطلق» است.
مرجع : ايسنا