به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۹ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۴۴۳۴۱

10محصول عجيب و غريب سامسونگ/تصاوير

گروه فناوري: قطعا نمی‌توان این موضوع را پذیرفت که که کمپانی کره‌ای سامسونگ به طور کاملا اتفاقی لقب بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی موبایل در جهان را به دوش می‌کشد. این کمپانی افزون بر صدها مدل گوشی تولید کرده که نشان دهنده‎ این است که زمان و انرژی زیادی را صرف طراحی و ساخت این محصولات کرده است.
10محصول عجيب و غريب سامسونگ/تصاوير
در این مقاله قصد داریم 10 گوشی این کمپانی که از طراحی ضعیف و عملکرد غیر قابل قبولی برخوردار بودند را با هم بررسی کنیم. بسیاری از گوشی‌های سامسونگ بسیار ارزشمند و خوب، برخی متوسط و برخی نیز یک عقب‌گرد اساسی محسوب می‌شوند. طبق بررسی‌های انجام شده مشخص است که سامسونگ طی چند سال گذشته هیچ گوشی زشت و عجیب و غریبی تولید نکرده است. دلیل این امر نیز کاملا ساده است؛ کاربران امروزی تمایل زیادی به گوشی‌هایی با طراحی ساده، صفحات نمایش بزرگ‌تر و حاشیه‌های کمتر دارند. با این اوصاف ساخت محصولی عجیب و غریب تقریبا غیر ممکن است.

شاید شما برخی از محصولاتی را که در ادامه معرفی می‎‌شوند را دیده باشید و یا حتی هم‌اکنون یکی از آن‌ها را در اختیار داشته باشید، اما مطمئنیم هرگز تمامی آن‎‌ها را در یک مجموعه کامل مشاهده نکرده‌اید.



10 – SPH-N270 Matrix
این محصول یکی از عجیب و غریب‌ترین محصولاتی است که از کمپانی سامسونگ سراغ داریم. یک نسخه‌ اولیه از این محصول در فیلم مشهور The Matrix Reloaded در سال 2003 مورد استفاده قرار گرفت. تنها تعداد محدودی از این گوشی در آن سال‌ها در آمریکا ساخته و فروخته شدند.

ضخامت این گوشی 20 میلی‌متر بوده و مجهز به یک بلندگو بود که بر روی صفحه‌نمایش 128 در 160 پیکسلی آن قرار می‌گرفت. گوشی ماتریکس سامسونگ به این منظور طراحی شده بود که یک گوشی از نسل آینده باشد.



9 – B3310
برخلاف ظاهر نامتقارن این گوشی، B3310 سامسونگ که جزو گوشی‌های رده متوسط این کمپانی محسوب می‌شد زمان عرضه در سال 2009 میلادی توانست طیف بسیار زیادی از خریداران را به سوی خود جذب کند. علت این امر نیز قیمت بسیار مناسب این گوشی تلقی می‌شد.

این گوشی در قسمت سمت چپ خود مجهز به یک صفحه‌کلید کشویی QWERTY بود که درست در زیر صفحه‌نمایش 2 اینچی با رزولوشن QVGA قرار داشت.



8 – Serenata
این محصول دومین محصولی بود که با همکاری سامسونگ و Bang & Olufsen ساخته می‌شد. Serenata اواخر سال 2007 میلادی معرفی شد و از نسل قبلی‌اش بهتر و خوش ساخت‌تر به نظر می‌رسید. اما طراحی نامتعارف و زشت آن باعث شد نام Serenata در این لیست گنجانده شود. سامسونگ در این گوشی از اسپیکرهای قدرتمند آن زمان با برند Bang & Olufsen استفاده می‌کرد.

طراحی این گوشی به صورت کشویی انجام شده و به گونه‌ای است که قسمت جلویی گوشی در حالت عادی بر روی بلندگوی بزرگ آن قرار می‌گیرد. بسیاری از کارشناسان در آن زمان از این موضوع ناراحت بودند که چرا سامسونگ به جای استفاده از بلندگوهای بزرگ، از یک صفحه کلید استفاده نکرده است.

سرانتا مجهز به یک صفحه نمایش 2.3 اینچی با رزولوشن 240 در 240 پیکسل، یک چرخ گردان برای کنترل کارهای گوشی و 4 گیگابایت حافظه‌ داخلی بود. این گوشی فاقد دوربین و حتی درگاه اضافه کردن حافظه‌ microSD بود.


7 – SCH-i760
قبل از معرفی ویندوزفون، مایکروسافت ویندوزموبایل را برای استفاده در گوشی‌های موبایل معرفی کرده بود. سامسونگ نیز تولید چندین گوشی ویندوزموبایلی را در کارنامه خود دارد. یکی از این گوشی‌ها SCH-i760 بود که در اواخر سال 2007 میلادی معرفی و در اوایل سال 2008 رسماً روانه‌ بازار شد. اگر با دیدگاه امروزی به این گوشی نگاه کنیم، طراحی آن بسیار زشت و ناپسند به نظر می‌رسد اما حقیقت این است که طراحی این گوشی در آن سال‌ها مورد استقبال قرار گرفت.

مضاف بر طراحی، SCH-i760 مجهز به امکاناتی بود که در آن روزها بسیار پیشرفته و مورد استفاده بودند. صفحه کلید QWERTY کشویی، صفحه نمایش 2.8 اینچی لمسی با رزولوشن QVGA و درگاه اضافه کردن حافظه‌ microSD مواردی بودند که این گوشی به آن‌ها مجهز بود.



6 – Juke
اصلا عجیب نیست زمانی که قرار است لیستی از عجیب و غریب‌های سامسونگ منتشر شود نام Juke را نیز مشاهده کنیم.این محصول یکی دیگر از گوشی‌های تولید شده توسط این کمپانی کره‌ای است که علی رغم کوچک بودن ضخامتی 21 میلی‌تری دارد. این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش 1.6 اینچی چرخان، یک چرخ گردان برای کنترل پخش موسیقی، صفحه کلید و دو گیگابایت حافظه‎ داخلی بود. فروش این محصول در نیمه‌ دوم سال 2007 آغاز شد.



5 – SGH-F520
این گوشی جزو آن دسته از رویاهایی بود که هرگز به واقعیت تبدیل نشدند؛ چرا که برنامه تولید آن در آخرین لحظه متوقف شد. ضخامت این گوشی 17 میلی‌متر بوده و مجهز به یک صفحه نمایش 2.8 اینچی با رزولوشن 272 در 480 پیکسل بود.

دوربین اصلی آن می‌توانست تصاویری با رزولوشن 3 مگاپیکسل ثبت کند. این گوشی همچنین مجهز به درگاه اضافه کردن حافظه‌ microSD بود. طراحی آن مربوط به سال 2007 میلادی بود و قرار بود که در همان سال روانه‌ بازار شود که این اتفاق نیفتاد.



4 – SPH-M620
این گوشی سامسونگ در زمان خود یک نوآوری جالب و در عین حال عجیب و غریب محسوب می‌شد. طراحی SPH-M620 به گونه‌ای صورت گرفته بود که دو وجهی باشد. از یک سمت یک گوشی و از سمت دیگر یک پخش کننده‌ MP3.

در طرفی که پخش کننده‌ MP3 قرار داشت، دستگاه مجهز به یک صفحه نمایش 2.1 اینچی با رزولوشن 176 در 220 پیکسل، کنترل‌کننده‌های موسیقی لمسی و در طرف دیگر یک صفحه نمایش 1.4 اینچی با رزولوشن 176 در 65 پیکسل و صفحه کلید بود. این گوشی با نام UpStage توسط اپراتور اسپرینت در سال 2007 روانه‌ بازار شد.



3 – SGH-P310
درست شبیه به SGH-P300 که پیش‎تر در مورد آن صحبت کردیم، این گوشی ضخامت بسیار کمی در حدود 8.5 میلی‌متر داشت. این گوشی حفاظ چرمی نیز داشت. این گوشی مجهز به یک صفحه نمایش 1.8 اینچی با رزولوشن 320 در 240 پیکسل، دوربین 2 مگاپیکسل با فلاش و درگاه اضافه کردن حافظه‌ microSD بود.

2 – SGH-E910 به همراه بلندگوهای Bang & Olufsen
این گوشی اواخر سال 2005 معرفی شد. این گوشی که به Serene مشهور است، با همکاری سامسونگ و کمپانی دانمارکی Bang & Olufsen ساخته شد. به صورت مربع‌ ساخته شده و مجهز به یک صفحه‌ نمایش 2.1 اینچی با رزولوشن QVGA و دوربین VGA است که در گوشه‌ آن تعبیه شده است.

در قسمت جلویی دستگاه دکمه‌های کنترلی به صورت دایره‌وار قرار داده شده‌اند و در وسط آن‌ها نیز یک پد لمسی قرار گرفته است. این دستگاه در زمان عرضه بیشتر از 1000 دلار قیمت داشت که تنها عده‌ی معدودی موفق به خرید آن شدند.



1 – و اما نوبت به نفر اول لیست عجیب‌ترین گوشی‌های سامسونگ می‌رسد. اگر تصویر این گوشی را به افراد گوناگون نشان بدهید قطعا در نگاه اول به شما خواهند گفت که متعلق به یک ماشین حساب است. اما واقعا این‌چنین نیست، SGH-P300 در واقع یک گوشی است که اواخر سال 2005 میلادی روانه‌ بازار شد.

از ویژگی‌های آن می‌توان به ضخامت کم آن که تنها 8.9 میلی‌متر بود به همراه مجهز بودن آن به یک صفحه نمایش 1.8 اینچی با رزولوشن 220 در 176 پیکسل، قابلیت اتصال به GPRS، دوربین 1.3 مگاپیکسلی به همراه فلاش و یک باتری 800 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

این گوشی به همراه یک محافظ از جنس چرم به همراه یک باتری اضافه تعبیه شده در آن عرضه شده بود که استفاده از آن به همراه گوشی چندان زیبا نبود. اگر شما نیز مواردی را سراغ دارید که می‌توانند در لیست 10 تایی ما قرار گیرند خوشحال خواهیم شد تا آن‌ها را با ما در میان بگذارید.
مرجع : زوميت