به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۹:۵۸
 
۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۷ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۴۴۴۲۷
چرا در دولت قبل کمتر انتقاد می‌کردید

واكنش مطهری به اظهارات مصباح يزدي

گروه سياسي: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادات آیت‌الله مصباح یزدی به رئیس‌جمهور گفت: چرا در دولت قبلی که انحرافات فرهنگی بیشتر از امروز بود فقط گاهی به اشاراتی اکتفا می‌کردید؟
واكنش مطهری به اظهارات مصباح يزدي
علی مطهری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به انتقادات آیت‌الله مصباح یزدی از رئیس‌جمهور، گفت: من دقت‌نظرها و اعلام خطرهای جناب آقای مصباح یزدی در مباحث فرهنگی و فکری و ایدئولوژیک را می‌پسندم و برای جلوگیری از انحراف و تغییر مسیر انقلاب اسلامی مفید می‌دانم.
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس ادامه داد: ولی این سوال برای بنده ایجاد شده است که چرا آقای مصباح در زمان دولت قبلی که انحرافات فرهنگی بیشتر از امروز بود و رئیس‌جمهور سابق و آقای مشایی افکار ویژه مخالف مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی را مطرح می‌کردند از قبیل مکتب ایران، وحدت ادیان و بیداری انسانی بجای بیداری اسلامی و همین طور فیلم‌های سینمایی که در آن به دنبال عادی‌سازی روابط زن شوهردار با مرد بیگانه بودند و یا رئیس جمهور وقت مسئله نظارت بر پوشش اسلامی را به سخره می‌گرفت، در آن زمان جناب آقای مصباح این مقدار عکس‌العمل نشان نمی‌دادند و فقط به اشاراتی اکتفا می‌کردند.
وی با بیان اینکه امروز آقای مصباح، یک جمله رئیس‌جمهور را که قابل تاویل است به سکولاریسم تفسیر می‌کنند و با تندی به وی حمله می‌کنند، افزود: لذا این شائبه ایجاد می‌شود که حب و بغض‌ها در اینگونه قضاوت‌ها دخالت دارد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این مسئله درباره برخی ائمه جمعه نیز صدق می‌کند. برخی در زمان دولت قبل که وضع فرهنگ بدتر از امروز بود ساکت بودند ولی اکنون اعلام خطر می‌کنند.