به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۱۶
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۸ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۴۴۵۵

افراطیون بذر نفرت در جامعه می پاشند

گروه سیاسی: یک عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که در تریبون‌های رسمی از ادبیات تخریبی و نامناسب برای انتقادهای خود استفاده می‌کنند، گفت: اینگونه افراد در کشور در اقلیت هستند ولی صدای آنها بلند است.
افراطیون بذر نفرت در جامعه می پاشند
آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی افزود: متأسفانه پدیده زشتی در کشور وجود دارد که برخی از افراد در مورد کسانی که با آنها همفکر نیستند یا آنها را دوست ندارند از ادبیات نامناسبی استفاده می‌کنند و از هر فرصتی برای بر زمین کوبیدن وی بهره می‌برند. این مسائل موجب شده که جامعه به بداخلاقی مبتلا و تندروی‌ها و افراطی‌گری‌ها در آن شعله‌ور شود. وی گفت: با توجه به بلندی صدای آنها، این تصور ایجاد می‌شود که آنها تمام کشور هستند ولی واقعیت این نیست و چون آنها از کسی نمی‌ترسند صدایشان بلند است، در برابر دیگران بداخلاقی به خرج می‌دهند و از هر فرصتی برای تخریب استفاده می‌کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متأسفانه برخی از این اقدامات به نام اسلام انجام می‌شود در حالیکه اسلام این رفتارها را قبول ندارد و مسلمانان را از انجام اینگونه اقدامات منع کرده است. هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه "اینگونه اقدامات به نام اسلام باعث گیج شدن و ایجاد اختلاف در بین مردم می‌شود"، تصریح کرد: در واقع اینگونه مسائل موجب پمپاژ نفرت در جامعه می‌شود. وی با تاکید بر اینکه "در چنین فضاهایی حق روشن و نمایان نمی‌شود و فضا غبارآلودتر می‌شود"، گفت: متأسفانه این بلای عظیمی است که جامعه ما به آن گرفتار شده است و نمی‌دانم چرا جلوی این بلا گرفته نمی‌شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری به خطرات ایجاد اختلاف در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه "در کشور همواره تاکید می‌شود که بین شیعه و سنی باید اتحاد وجود داشته باشد و تفاوت‌های ظاهری فدای اشتراکات شود تا همه حول محور وحدت حرکت کنند"، افزود: اما متأسفانه برخی در بین خود شیعیان نفاق ایجاد کرده و در جامعه نفرت پمپاژ می‌کنند. وی با اشاره به اینکه "رسانه‌ها و تریبون‌ها مانند لبه شمشیر هستند که هم می‌توانند ادب و احترام را در جامعه گسترش دهند و هم نفرت و خشونت را"، گفت: متأسفانه گاه می‌بینیم که از تریبون‌های مقدس و حتی رسانه ملی خشونت و نفرت در جامعه تبلیغ می‌شود و این موجب ایجاد دوگانگی در جامعه می‌شود.

هاشم‌زاده هریسی ادامه داد: تهمت زدن و دروغ گفتن، از گناهان کبیره‌اند. ریشه این اقدامات در تندروی است و نداشتن اعتدال است. مردم باید نفرت و بیزاری خود از این اختلافات و این ادبیات را ابراز کنند؛ چراکه عموم مردم اینگونه رفتارها را دوست ندارند و از آن ناراضی هستند. به طور کلی مردم هرکسی را تندروی می‌کند، حذف می‌کنند. این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: با وجود اینکه مردم از اینگونه اقدامات ناراحت هستند اما صدایی برای بیان نارضایتی خود ندارند و عده اقلیتی که از این تندروی‌ها خوششان می‌آید از بابت این مسائل هورا می‌کشند و صدایشان بلند است. تندروها نیز صدای آنها را می‌شنوند و فکر می‌کنند که کل مردم از اینگونه رفتارها خوششان می‌آید.
مرجع : ایسنا