به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۹ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۴۶۳۴

قیمت جدید پراید، تیبا، سمند و پژو تعیین شد

گروه اقتصادي: عضو شورای رقابت گفت: مکانیزم قیمت‌گذاری برای 4 محصول پرفروش پراید، تیبا، ‌سمند و پژو تعیین شده و هنوز شورای رقابت به موضع قیمت‌گذاری خودروهای خارجی ورود نکرده است.
قیمت جدید پراید، تیبا، سمند و پژو تعیین شد
علی مددی گفت: مکانیزم قیمت‌گذاری برای 4 محصول پرفروش پراید، تیبا، ‌سمند و پژو تعیین شده و هنوز شورای رقابت به موضع قیمت‌گذاری خودروهای خارجی ورود نکرده است. وی با اشاره به افزایش 3 تا 4 درصدی قیمت خودرو با فرمول تعیین شده است، افزود: تعیین قیمت خودرو امسال نیز براساس متغیرهایی است که شورای رقابت سال گذشته به عنوان تعیین کننده قیمت خودرو اعلام کرد، صورت می‌گیرد و صرفا «تورم بخشی» و «متغیر حفظ منافع تولیدکننده» به فرمول قبلی افزوده شد. مددی تاکید کرد: در حال حاضر ثبت نام‌هایی که توسط خودروسازان انجام می‌گیرد باید با لحاظ فرمول شورای رقابت صورت گیرد که در غیر اینصورت تخلف محسوب می‌شود.

نماینده مردم  در مجلس از دادن قیمت برای خودروهای یاد شده خودداری کرد و گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده شورای رقابت قرار است از اعلام قیمت خودداری کند و صرفا به ارائه فرمول بسنده کند و قیمت محصولات یاد شده توسط تولیدکننده و با جایگزینی اعداد و ارقام در فرمول ارائه شده استخراج می‌شود. وی در پاسخ به ضمانت اجرایی این شیوه قیمت‌گذاری و فرمول ارائه شده توسط شورای رقابت گفت: قوه قضائیه و نهادهای بازرسی مراجع رسیدگی به تخلفات خودروسازان در تبیین از فرمول ارائه شده در قیمت‌گذاری هستند.

مددی در عین حال اظهار داشت: افزایش قیمت پیش‌بینی شده صرفا برای قیمت‌گذاری‌های سال گذشته می‌باشد به نحوی که شاهد افزایش 3 یا 4 درصدی قیمت خودرو براساس قیمت سال گذشته خواهیم بود نه قیمت حبابی کنونی بازار. عضو ناظر مجلس در شورای رقابت قیمت کنونی خودرو در بازار را قیمت دلالی دانست و گفت: شورای رقابت مبنای افزایش را قیمت سال گذشته می‌داند نه قیمت حبابی کنونی بازار که توسط دلالان و انحصارطلبان به وجود آمده است و این قیمت حبابی باید به قیمت واقعی کاهش یابد.
مرجع : فارس