به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۰ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۴۷۵۶

جزئیات دستگیری عوامل انتشار شایعه قتل‌های سریالی در شمال و جنوب کشور

گروه جامعه: رئیس پلیس جرایم سایبری با تشریح جزئیات دستگیری عوامل انتشار شایعه قتل های سریالی گفت: پنج دستگیر شده با خلق خفاش شب خیالی باعث ایجاد ناامنی در کشور شده بودند.
جزئیات دستگیری عوامل انتشار شایعه قتل‌های سریالی در شمال و جنوب کشور
به گزارش مهر، سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به دستگيري خالقان خفاش شب خيالي در بوشهر و هرمزگان اظهار داشت : اين افراد در صفحه اجتماعي خود عكسي از دختري كم سن و سال با دهاني دوخته شده منتشر كرده و مدعي شده بودند كه خفاش شب او را از مقابل مدرسه‌اش در بوشهر دزديده و پس از سوزاندن بدنش با سيگار و آزار و اذيت و تجاوز، او را به قتل رسانده و جسدش را در ساحل رها كرده است.

وی افزود: اين شايعه به سرعت در فضاي مجازي منتشر شد و حتي دامنه آن به پيام‌هاي وايبري و ديگر وسايل ارتباطي هم رسيد و نتيجه‌اش ايجاد احساس ناامني در مردم اين منطقه شد، به ويژه آنكه مردم بوشهر پيش‌تر شايعه قتل 90 زن در استان هرمزگان، فارس، بوشهر و خوزستان يا ربوده شدن 100 کودک طی تعطيلات اخير در شهرهاي شمالي کشور را شنيده بودند و احتمال مي‌دادند كه خفاش شب دوباره بازگشته است.

هاديانفر گفت: با كسب اين اطلاعات مشخص شد اين شايعه از فضاي مجازي آغاز شده كه در اين راستا پليس فتا ضمن وارد عمل شدن؛ تيمي از كارآگاهان زبده پليس سايبري را مسوول رسيدگي به اين موضوع کرد و موفق شد پس از مدت كوتاهي 5 نفر "خالق خفاش شب خيالي" را در هرمزگان و بوشهر مورد شناسايي و دستگير و به مقامات قضايي تحويل دهد. رييس پليس سايبري کشور در ادامه ضمن تکذيب خبر هرگونه وقوع قتل‌هاي زنجيره‌ اي در استان‌هاي جنوبي کشور و هرمزگان و شهرهاي شمالي، از برخورد جدي پليس با عاملان انتشار اين شايعات خبر داد و گفت: انتشار شايعات کذب کار مجرمانه ايست و نبايد بر شايعات کذب دامن زد.

وي با اشاره به اينکه هيچ کدام از عکس هاي که خفاشان شب خيالي در سايتشان قرار داده اند مربوط به هموطنان ما در کشور نيست و متهمان عکس هاي را از سايت هاي خارجي برداشت کرده اند، هدف مجرمان دستگير شده را کاهش احساس امنيت عمومي، تشويش اذهان عمومي و اثر گذاري شبکه هاي بيگانه برشمرد.

رييس پليس فتا ناجا عوامل تاثير گذار بر انتشار "خبر کذب بازگشت خفاش شب " را مقرضانه عمل کردن برخي افراد ، عدم آگاهي برخي از هموطنان که از روي دلسوزي و براي آگاهي به ساير دوستانشان اين خبر را منعکس کرده اند و انتشار خبر توسط موتورهاي توليد محتواي وايبر که در اختيار رزيم صهيونيستي است و دوست دارند کشور را ناامن نشان بدهند ؛ عنوان کرد. هاديانفر در خاتمه از شهروندان خواست هنگام دريافت " خبر کذب بازگشت خفاش شب خيالي" و يا هرگونه خبر نادرست ديگر از طريق برخي از شبکه هاي اجتماعي و يا تلفن همراهشان اين خبر را حذف کرده و با پخش اين خبر دروغ باعث نگراني خود و ساير دوستانشان نشوند و حتما موضوع را به سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.