به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۴۷
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ساعت ۰۲:۲۷
کد مطلب : ۴۴۹۸۸
مردم شادی خود را با روحانی تقسیم کردند

سالگرد 22 خرداد؛ جشنی به رنگ بنفش(1)

گروه سياسي: ساعت 10 صبح جایی برای سوزن انداختن نبود ؛ جمعیت به قدری بود که تعداد بسیاری مجبور به ایستادن بودند، در بیرون تالار پنج هزار نفری وزارت کشور نیز صندلی چیده و مانیتورهایی را برای مشاهده مراسم داخل تعبیه کرده بودند که تصاویر جشن را نشان می داد.
سالگرد 22 خرداد؛ جشنی به رنگ بنفش(1)
به گزارش ایرنا، برخی از مشتاقانی که سال گذشته در همین روزها روی برگه های رای خود نام روحانی را نوشته بودند خود را به تالار بزرگ کشور رسانده بودند تا در همایش انتظار و امید؛ میلاد امام زمان (عج) و همچنین یک سالگی حماسه سیاسی را جشن بگیرند؛ انتخاباتی که در آن دکتر روحانی و به گفته نماینده مردم کرد زبان ˈپارسای نخبهˈ پیروز شد.

**در این همایش علاوه بر اعضای هیات دولت، نمایندگان اقشار مختلف اعم از جوانان، نخبگان، هنرمندان، ایثارگران، بانوان، جانبازان، خانواده های شهدا، دانشجویان، اساتید اهالی سینما و تلویزیون، شاعران، اقوام و اقلیت های مذهبی و یهودیان با کلاه های خود حضور داشتند.

**بسیاری از نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی نیز در این مراسم بودند اما حضور بازیگران سینما و تلویزیون بسیار پررنگ بود. به هر سو سر می چرخاندی چند بازیگر را می دیدی که در حال خوش و بش با یکدیگر هستند.

**در ابتدای این مراسم و قبل از حضور رییس جمهوری، کلیپ همسفر پخش شد که شرکت کنندگان همزمان با پخش این کلیپ شروع به دست زدن کردند.

**پارچه هایی به رنگ بنفش که رنگ نمادین انتخاباتی دکتر روحانی در انتخابات سال گذشته بود در دستان بسیاری از مهمانان دیده می شد؛ مهمانان شال هایی با رنگ بنفش را نیز روی دوش داشتند و عده ای هم پرچم هایی با همین رنگ و مزین به نام امام زمان (عج) را در دست می چرخاندند.

بر روی پارچه ها نوشته شده بود «یا حجت ابن الحسن، یا صاحب زمان (عج)، یوسف زهرا (عج) و به عهدی که با مردم بسته ایم، پایبندیم» مشاهده می شد.

** تصاویر رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری نیز دیده می شد، نوشته هایی با مضمون شعارها و سخنرانی های دکتر روحانی در دست مهمانان بود؛ روی برخی دست نوشته ها این جمله دیده می شد؛ باید امید را بسازیم، نه آنکه فقط آرزو کنیم. برخی شعارهای انتخاباتی و همچنین سخنان روحانی در طی ماههای گذشته نیز به نگارش در آمده بود.

**بیشتر فضای تالار وزارت کشور و محل های دیگر ورود مهمانان به رنگ بنفش در آمده بود و این رنگ به همراه پرچم پرافتخار کشورمان بیشترین رنگ غالب محل جشن بود.

**مجری پس از سلام و تبریک عید نیمه شعبان و سالروز حماسه سیاسی 24 خرداد گفت: می خواهم برایتان اشعار انتخاباتی آقای روحانی را قرائت کنم و سپس این شعر را خواند: «آن چشم جادو را بگو، وان شاه خوشرو را بگو»

**مجری اعلام کرد که سید اسماعیل سماوی رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری نیز سرودی را آماده کرده که مضمون آن اینگونه بود:
- نه با موشک
- نه با تهدید
- سیاهی پا نمی گیره
-کلید مشکل دنیا ، فقط تو دست تدبیره
- ببین تصویر آینده، چقدر می تونه زیبا شه
- اگر هر کی تو هر کاری، سر جای خودش باشه

**حضار هنگام ورود رییس جمهوری به تالار وی را تشویق کردند و مجری نیز پشت میکروفن گفت حسن روحانی مردی است برای 80میلیون ایرانی به همین خاطر است که روحانی دوستت داریم و سپس از حاضرین خواست فریاد بزنند ˈروحانی دوستت داریمˈ و به مزاح ادامه داد: «اگر تونستید ریتم این جمله رو دربیارید و با ریتم بگویید: روحانی، دوستت داریم.»

**شرکت کنندگان در بدو ورود رییس جمهوری، فریاد زدند سلام بر روحانی درود بر خاتمی که مجری گفت سلام بر همه مردان بزرگ این سرزمین، سلام بر رهبر معظم انقلاب، سلام بر آیت الله هاشمی و سلام بر رییس جمهور اسبقمان سید محمد خاتمی و سلام بر رییس جمهورمان دکتر حسن روحانی. سپس مجری جمله اش را این گونه تکمیل کرد: سلام بر جانبازانی که روی صندلی نشسته اند تا ما بایستیم.

**زمانی که بحث تجلیل از زحمات جانبازان هشت سال دفاع مقدس و تشویق این بزرگواران پیش آمد تمام سالن و مهمانان همایش انتظار و امید به احترام این بزرگ مردان ایستادند و به تشویق آنان پرداختند؛ روحانی هم همانند سایر مردم چند ثانیه ای روی پا ایستاد و به تشویق جانبازان عزیز پرداخت.

**سخنرانی یکی از دانشجویان به نمایندگی از قشر جوان و بازگویی خاطراتی از دوران دانشجویی اش در سالهای گذشته، سخنرانی یکی از اساتید حقوقدان با نام دکتر هاشمی و مطرح کردن درخواست هایی از رییس دولت تدبیر و امید، نطق مهتاب کرامتی بازیگر سینما و تقدیر از روحانی به خاطر بازگشایی خانه سینما، سخنرانی همسر شهید خلبان صالحی و تقدیر از زحمات مسوولان، سخنرانی نمایندگان یکی از اقوام کشور از دیگر بخش های همایش انتظار و امید بود.

**در این سخنرانی ها توجه به اقوام، اهتمام به دانشجویان، تشکر از دولت، تقدیر از بازگشت دانشجویان ستاره دار و توجه به نخبگان بیان شد. مولودی خوانی، پخش آهنگ های سنتی، پخش شعرهای آیینی و غزل خوانی ساعد باقری از دیگر بخش های هنری همایش انتظار و امید بود.

**رشید پور که مجری این برنامه بود، گفت: هر چند که ما همه دلواپسی ها را می فهمیم و دلیلش را نیز می دانیم اما این جمع فریاد می زنند سیاست خارجی مورد تایید ماست که همه پس از او یکصدا این جمله را فریاد زدند.

** در این هنگام یک نفر از بین جمعیت حاضر در تالار فریاد زد «مرگ بر فتنه گر» و مجری پاسخ داد : هیچ کس نه از فتنه خوشش می آید ، نه اینکه فتنه گر است؛ همه برای ایران تلاش می کنند. مرگ بر فتنه گر که هر جای دنیا است.

**خلبان فرانسوی که در 12 بهمن 57 امام (ره) را در پایین آمدن از پله های هواپیما همراهی کرد، در این همایش حضور داشت. این خلبان خاطراتی از روزهای همراهی اش با امام خمینی (ره) گفت.

**یکی از منبری های معروف تهران حجت الاسلام نقویان است که در این مراسم به سخنرانی پرداخت. این استاد دانشگاه گفت: ما گاهی با مردم دنیا بد و زشت حرف زده ایم؛ بعضی از مسوولان ما با مردمشان بد سخن گفته اند و امروز به داشتن رییس جمهوری مفتخریم که با دنیا و مردمش خوب سخن می گوید. وی در ادامه از خدمات و زحمات رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و همه خادمان کشور تشکر کرد.

** در بخشی از برنامه موضوع فرهنگ و خواست جوانان پیش آمد که رشید پور مجری برنامه خطاب به رییس جمهوری گفت: «لطفا اینستاگرام و وایبر را فیلتر نکنید ما با این ها زندگی می کنیم. »

**پس از حضور روحانی بر روی سن و آغاز چند کلمه از سخنان رییس جمهوری، یکی از حضار که در طبقه دوم تالار نشسته بود، ایستاد و سعی کرد با فریاد صدای خود را به رییس جمهوری برساند.
وی که دید صدایش در فضا به رییس جمهور نمی رسد به بالای لبه دیوار طبقه بالا رفت تا از آنجا سخنش را فریاد بزند؛ در این هنگام مردم که از این حرکت وی ناخرسند شده بودند، شعارهایی در حمایت از روحانی سر دادند.

**مجری که دید آن فرد به کار خود پایان نمی دهد، و همچنان بین کلمات رییس جمهوری فریاد می زند، خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رییس جمهور یک لحظه اجازه دهید و سپس خطاب به آن فرد گفت: دوست من اگر هم حرفتان حق باشد، کارتان بی ادبانه است؛ رییس جمهور مملکت در حال سخنرانی است و کار شما حتی اگر حق هم باشد، خوب نیست. تشریف بیاورید پایین، من میکروفن را خدمتتان می دهم.

**آن هنگام که روحانی از پایان خرافه گری، پرهیز از افراطی گری، انتخابات، پرهیز از مصادره دفاع مقدس توسط جناح ها، احترام به اقوام، احترام به تصمیم اکثریت، عمل به وعده های دولت و واگذاری فرهنگ به مردم و توجه به ملت سخن گفت، مورد استقبال مهمانان قرار گرفت.

** حاضرین در بخشی از مراسم شروع به خواندن سرود یار دبستانی کردند که مجری از آنان خواست لحظه ای خواندن را متوقف کنند، سپس خودش شروع به خواندن این سرود کرد و میهمانان نیز با وی همراهی کردند.

**پایان بخش برنامه پخش کلیپی از برنامه های رییس جمهوری از ابتدای انتخابات 24 خرداد 92 بود، در این کلیپ دوران جوانی دکتر روحانی و برخی از نطق های وی در ابتدای انقلاب، بریده هایی از برنامه ها و سفرهای داخلی و خارجی وی به نمایش گذاشته شده بود و سرانجام پخش سرود وطنم با صدای سالار عقیلی حسن ختام برنامه بود.