به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۵۰۵۷

دستگیری 30 نفر از عناصر القاعده در کشور

گروه سياسي: معاون وزیر اطلاعات گفت: 30 نفر از عناصر مرتبط با القاعده طی یک ماه گذشته توسط کارکنان این وزارتخانه در سطح کشور دستگیر شدند.
حجت الاسلام خزاعي در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: وزارت اطلاعات اقدامات بسیار خوب و موثری برای مقابله عوامل مخل امنیت در کشور انجام می دهد که بخش اعظم این عملیات و کارنامه کارکنان این وزارتخانه به دلیل حفظ آرامش مردم و ملاحظات حفاظتی بیان نمی شود. وی اظهار کرد: گروه های تروریستی و داعش با حمایت اسراییل و آمریکا دست به جنایت در کشورهای اسلامی و عراق می زنند و بلند شدن صدای الله اکبر در هر جا مساوی با بریدن سر انسان ها و انفجار و کشته شدن زنان و کودکان و مردم بیگناه توسط این گروه ها است.

حجت الاسلام خزاعی گفت: گروه های تکفیری و داعش تنها با شیعه مشکل و دشمنی ندارند بلکه عداوت خود را با اهل سنت هم نشان دادند که نمونه بارز آن می توان به جنایت های اخیر در موصل عراق اشاره کرد. وی تاکید کرد: باید جبهه بزرگ از شیعه و اهل سنت در مقابل وهابیت و سلفی گری و تکفیری ها ایجاد و با این گروه های تروریستی مقابله شود.

وی ادامه داد: امنیت کنونی در کشور بدون مجاهدت و حضور گسترده نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قابل تامین نیست. وی گفت: وزارت اطلاعات بعد از حادثه 11 سپتامبر به طور یکسره درگیر با مسائل مرتبط با القاعده در کشور است و این گروه های تروریستی از هیچ تلاشی برای انجام کارهای تروریستی و ناامنی در حسینیه ها و مکان های زیارتی دریغ نمی کنند. وی بیان کرد: این گروه های تروریستی با هوشیاری ماموران وزارت اطلاعات در نیل به اهداف خود ناکام مانده اند و یک نفر از پرسنل اداره کل اطلاعات خراسان رضوی در درگیری با یکی از عناصر القاعده طی سنوات گذشته دو دستش را از دست داد.

حجت الاسلام خزاعی گفت: وزارت اطلاعات با برخورداری از دستگاه ها و سیستم های حفاظتی و اطلاعاتی با هوش بسیار بالا توانستند با نوعی ضد ویروس، ویروس مخرب آمریکا را از کار بیندازند. وی حفاظت و صیانت از دانشگاه ها و هشدار و توجیه و آموزش و اطلاع رسانی به مسوولان و نخبگان و دستگاه های اجرایی، مبارزه با گروه های انحرافی و محارب که از اول انقلاب در صدد تجزیه کشور بودند را دیگر رویکرد مهم وزارت اطلاعات ذکر کرد. وی گفت: وزارت اطلاعات در حمایت و حراست از کشور و مردم و حریم خصوصی آنها از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.
مرجع : ايرنا