به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۲۹
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۵۱۰۳

وزیر کشور: برخورد با ماهواره جواب نمی‌دهد

گروه سیاسی: وزیر کشور گفت: اکنون دنیا در عرصه فناوری و اطلاع رسانی به جایی رسیده که در بحث ماهواره برخورد سلبی دیگر چاره ساز نیست.
وزیر کشور: برخورد با ماهواره جواب نمی‌دهد
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: ماهواره ها قبلا نفوذپذیری کنونی را نداشتند و اینترنت نیز این قدر جا باز نکرده بود. وی با تاکید بر ضرورت بهره برداری از بستر رسانه برای تقویت خرده فرهنگ ها برای ارتقای فرهنگ ملی گفت: باید ظرفیت سازی کرده و با ارتقای فرهنگ مردم، آسیب پذیری جامعه را در برابر تهدیدات به حداقل برسانیم. وزیر کشور افزود: اکنون دنیا به سویی می رود که بزودی ماهواره ها بدون دیش و یا با دیش های کوچک قابلیت دریافت دارند و از دیگر سو روی اینترنت نیز کار می شود تا پهنای باند آن بین المللی شود که در آن صورت دیگر کار از دست ما خارج خواهد شد.

وزیر کشور گفت: فرهنگ ایرانی با وجود یکدستی و انسجام کلی، به دلیل وجود اقوام و زبانهای مختلف متکثر است و اگر چه برخی میدان دادن به خرده فرهنگها را تهدید می دانند اما چنین نیست و این خرده فرهنگها در طول تاریخ نیز هیچگاه تهدیدی برای هویت و فرهنگ ملی ما نبوده اند. وی از فرهنگ های مختلف به عنوان گنجینه و ذخایر ملی یاد کرد و افزود: عامل همگرایی ایران تا قبل از آمدن اسلام، همین زبانها و فرهنگ ها بوده اند که با آمدن اسلام، بعد دینی هم به این عوامل انسجام ملی افزوده شده است.