به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۱:۴۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۵۲۴۹
انتظار طرفداران فوتبال آرژانتين و ...

ليونل مسى و باز هم كابوس جام جهانى

گروه ورزشی: طرفداران فوتبال آرژانتين انتظار دارند كه ليونل مسي سرانجام همانند ديگو مارادونا در سال 1986، تيم فوتبال اين كشور را به قهرماني در جام جهاني رهنمون سازد.
ليونل مسى و باز هم كابوس جام جهانى
خود مسي نيز به خوبي از اهميت رويدادي همانند جام جهاني براي ماندگارتر شدن در تاريخ با خبر است: مادامي كه من فاتح جام جهاني نشده باشم، از من به عنوان قهرمان واقعي ياد نخواهد شد. مسي بازيكني كه چهار مرتبه به عنوان برترين بازيكن سال انتخاب شده است، تاكنون دو مرتبه حضور در جام جهاني را تجربه نموده است و در هر دو حضور در مرحله يك چهارم نهايي مغلوب آلمان ها شده است.

اما در جام جهاني 2014 به ميزباني برزيل، رقيب اصلي آرژانتين، همه انتظار دارند كه مسي همانند مارادونا كه به تنهايي آلبي سلسته “Albiceleste“ را در سال 1986 به قهرماني در جام جهاني رساند، ‌اين كار را تكرار نمايد و تاريخ ساز شود. اما به نظر راه ساده اي پيش روي او در اين رقابت ها وجود ندارد.

اولين بازي آرژانتين در جام جهاني 2014، در بامداد روز دوشنبه و مقابل بوسني و هرزگوين برگزار خواهد شد. به نظر اين تيم براي صعود از مرحله گروهي با مشكل خاصي مواجه نباشد و حتي در مراحل بعد نيز مسير آرژانتين هموار به نظر مي رسد،‌اما شايد ترس همه طرفداران آرژانتيني از برخورد مجدد در مراحل حذفي با آلمان باشد. چون در مرحله يك چهارم نهايي دو جام جهاني گذشته، آلبي سلسته با شكست مقابل آلمان ها، با جام وداع كرده است. در جام جهاني 2006 آرژانتين در ضربات پنالتي مغلوب آلمان شد و در جام جهاني 2010 نيز با نتيجه نه چندان جالب 4:0 بازي را به شاگردان يوگي لوو واگذار نمود.

ليونل مسي بايد تلاش نمايد تا تاريخ بارديگر براي آرژانتين تكرار نشود و او معتقد است كه :" ما مي توانيم در جام جهاني به هدف خود برسيم." در صورت قهرماني در اين رقابت ها، اين سومين عنوان آرژانتيني ها در اين زمينه بعد از سال هاي 1978 و 1986 خواهد بود. مارادونا نيز به موفقيت تيم اعتقاد دارد:" من نگران نيستم، مسي قبل از اين ارزش خود را به خوبي نشان داده است و فينال مقابل برزيل در ماراكانا رويايي زيبا خواهد بود."

اما بازي هاي مسي در جام جهاني پر انتقاد بوده است، تنها گل او در جام جهاني در اولين حضور او در اين رقابت ها، در سال 2006 و بازي مقابل صربستان بوده است و بعد از آن در هفت بازي متوالي جام جهاني (528 دقيقه)، اين سوپر استار آرژانتيني موفق به گل زني نشده است. با اين وجود مسي معتقد به جبران اين ناكامي ها است:"من از اشتباهات جام هاي جهاني گذشته درس هاي فراواني گرفته ام و ديگر آنها را تكرار نخواهم كرد."

به نظر ليونل مسي در رويداد بزرگي همچون جام جهاني با پيراهن تيم ملي آرژانتين قدرت جادويي خود را از دست مي دهد. و نمي تواند درخشي كه در بارسلونا داشته است را با پيراهن تيم كشورش نشان دهد. طرفداران و رسانه هاي اين كشور اين مشكل مسي را رواني قلمداد كرده اند و برخي پا را از اين نيز فراتر گذاشته و به مسي اين اتهام را وارد مي نمايند كه او نسبت به سرزمين مادري اش بي تفاوت است، چون او از دوران كودكي در اسپانيا زندگي كرده و حتي سرود ملي آرژانتين را نيز نمي تواند به درستي بخواند.

اما آلخاندور سابيا از هنگامي كه در سال 2011 به عنوان سرمربي آرژانتين انتخاب شده، سعي در تغيير اين نگرش ها نسبت به مسي داشته است. او با عهده دار شدن مسوليت آلبي سلسسته ابتدا بازوبند كاپيتاني را به مسي واگذار نمود و بعد به خاطر او سيستم بازي تيم را به 3-3-4 تغيير داده و به اين ترتيب آرژانتين را به يك تيم سراسر هجومي تبديل كرده است، چون از نظر سابيا:" مسي بهترين بازيكن جهان است." و تنها در چنين سيستمي او مي تواند ارزش واقعي خود را نشان دهد.

در ماه هاي اخير مسي با مصدوميت هاي فراواني روبرو بوده است و با توجه به حملات اسرار آميزي كه به او در حين تمرينات و بازي هاي دوستانه در روزهاي اخير دست داده است، كارشناسان نسبت به آمادگي او دچار ترديد شده اند،‌ با اين حال مسي در تمرينات اخير تيم از روحيه اي بسيار شاداب برخوردار بوده است.بوسني و هرزگوين اولين حريف آرژانتين در جام جهاني براي اين تيم و مسي احترام خاصي قائل است. از نظر سوسيچ سرمربي بوسني كنترل مسي بسيار سخت و ناممكن است و "هنگامي كه او پا به توپ است، بايد يك نفر هميشه همراه او باشد." و يارگيري نفر به نفر با او كاري "احمقانه" است. شايد در اين بازي وداد ايبزويچ مهاجم بوسنيايي اشتوتگارت، براي اين منظور قرباني بازيكني از خط مياني شود. با اين حال ادين ژكو قبل از رويارويي با آرژانتين اميوار به چيزي شبيه به معجزه است:" ما مي خواهيم تاريخ ساز شويم."

به هر حال همچنان فشار بسيار زيادي بر روي مسي از جانب افكار عمومي و همچنين مطبوعات آرژانتيني در روزهاي اخير وارد شده است و حتي بسياري معتقند كه او تاثير زيادي بر تصميمات آلخاندرو سابيا سرمربي تيم داشته و دارد و دعوت نشدن از كارلوس توز آماده را نيز در اين راستا تشبيه مي نمايند.با تمام اين موارد بايد منتظر ماند و ديد كه آيا آرژانتين خواهد توانست پس از جام جهاني 1990، حداقل بارديگر خود را به جمع چهار تيم برتر جام برساند و آيا سرانجام كابوس ليونل مسي در جام جهاني به اتمام مي رسد.
مرجع : طرفداری