به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۶ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۵۳۶۷

فوتبالیست‌هایی که به سینما آمدند/ تصاوير

گروه فرهنگ وهنر: اتفاقات مختلفی دنیای پرزرق و برق سینما و فوتبال را به هم گره می‌زند و ورود بازیکنان صاحب‌نام به عرصه هنرپیشگی یکی از جذاب‌ترین آن‌هاست.
فوتبالیست‌هایی که به سینما آمدند/ تصاوير
در گزارش پیش رو به هفت فوتبالیستی اشاره می‌کنیم که علاوه‌بر دنیای توپ گرد، تجربه بازیگری را هم پشت سر گذاشته‌اند.

«پله»، بازیگر «فرار به سوی پیروز»
پله که از بزرگترین نام‌های تاریخ فوتبال جهان شمرده می‌شود، در فیلمی به نام فرار به سوی پیروزی در کنار بابی مور و اوسی آردیلز هنرنمایی کرد. در این اثر سینمایی، ستاره‌هایی چون مایکل کین و سیلوستر استالونه هم ایفای نقش کردند.

«وینی جونز» بازیگر « ضامن، خشاب و دولول تازه شلیک‌شده»
وینی جونز پس از بازنشستگی، شغل دومی برای خود برگزید و تبدیل به مرد سختکوش هالیوود شد که نامش با فیلم‌هایی چون سرقت در 60 دقیقه و مردان مجهول: آخرین ایستادگی گره خورده است. اولین شروع او در دنیای سینما ضامن، خشاب و دولول تازه شلیک‌شده نام داشت که با موفقیت چشمگیری روبرو شد.

«دیوید بکام» بازیگر «گل!»
فوتبالیستی خوش‌چهره‌تر از بکام برای دنیای سینما خلق نشده است! در ابتدای کار یک فیلم، حول محور شخصیت و زندگی وی ساخته شد اما بعدها نقش‌هایش پراکنده‌تر شدند. تداخل در برنامه‌های ورزشی و هنری موجب شد بکام نتواند در مثل بکام شوت کن ایفای نقش کند، اما زمانی که برای رئال مادرید بازی می‌کرد، توانست در دو فیلم از مجموعه گل! به جای خودش ظاهر شود.



«اریک کانتونا» بازیگر «به دنبال اریک»
کمتر بازیکنی موفق شده حضوری ماندگار و قابل توجه در فیلم‌های سینمایی از خود برجای بگذارد. اریک کانتونا بهترین بازیگری بود که کن لوچ کارگردان معروف او را برای فیلمش برگزید. به دنبال اریک بهترین فیلمی بود که کانتونا در آن هنرنمایی کرد. این فوتبالیست سال 1998 در فیلم الیزابت هم ظاهر شده بود.

«استن کولیمور» بازیگر «غریزه اصلی 2»
کولیمور می‌توانست یکی از بهترین‌های دنیای فوتبال باشد، اما پس از قرارداد رقم‌بالایی که با لیورپول بست، کمرنگ و کمرنگ‌تر شد. این ورزشکار در فیلم غریزه اصلی » همبازی شارون استون شد.

«زیدان» بازیگر «استریکس در مسابقات المپیک»
اسطوره فوتبال فرانسه در سال 2006 سوژه اصلی ساخت مستندی به نام استریکس در مسابقات المپیک شد. زیدان همچنین در دو قسمت نخست مجموعه گل! هم ظاهر شده است. در فیلم استریکس دو ورزشکار مشهور دیگر یعنی مایکل شوماخر و تونی پارکر هم ایفای نقش کردند.



«آلی مک‌کویست» بازیگر «شلیک به شکوه»
شلیک به شکوه فیلمی درباره مسابقات محلی فوتبال اسکاتلند است که از طرف میلیونر آمریکایی مایکل کیتون برگزار می‌شود. بهترین بازیکن زمین جکی مک‌کیلان است که آلی مک‌کویست نقش آن را ایفا کرده است.
مرجع : ايسنا