به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۴۵۵۰۷

هواداری شاعران کره جنوبی از تیم ملی ایران

گروه فرهنگ و هنر: جمعی از شاعران کره‌یی با هدف تشویق تیم ملی ایران در بازی‌های جام جهانی وارد ایران شده‌اند.
برنامه تشویق مشترک تیم فوتبال کره جنوبی و ایران در بازی‌های جام جهانی برزیل با همکاری انجمن‌های شاعران ایران و کره جنوبی و سفارت جمهوری کره در ایران از روز دوشنبه 26 خردادماه آغاز شده و تا روز دوشنبه دوم تیرماه ادامه دارد.

بنا بر اعلام، این برنامه با عنوان «رویداد فرهنگی ورزشی ایران و کره جنوبی به مناسبت جام جهانی فوتبال» و با حضور شاعران ایرانی همچون مشفق کاشانی، فاطمه راکعی، ساعد باقری، افشین علاء، سهیل محمودی و شاعران کره‌یی از جمله جونگ هه، شین دالجا، جانگ هو سونگ، پارک جو تِک، جَنگ ساک نم، ها هیه جانگ، جانگ کئت بیال، کیم یو ایل، پارک جانگ دِه، جان یون هو، هَم کی ساک و همچنین لی چَنگ سو که به همراه یک خبرنگار و یک مترجم در ایران حضور دارند، برگزار می‌شود.

عصر دوشنبه 26 خردادماه نشستی در خانه شاعران برای تشریح برنامه‌های این رویداد برگزار شد. در ادامه نیز شاعران ایرانی و کره‌یی در برنامه‌ای به شعرخوانی پرداختند.



جزییات «رویداد فرهنگی ورزشی ایران و کره جنوبی به مناسبت جام جهانی فوتبال» به این شرح اعلام شده است:
1. کره‌یی‌ها و تشویق تیم ملی ایران در بازی ایران و نیجریه، با حضور شاعران ایرانی و کره‌یی، در محوطه باشگاه ورزشی انقلاب در ساعت 23:30 شامگاه 26 خردادماه
2. مسابقه فوتبال دوستانه شاعران ایران در برابر «گولبال»ِ کره جنوبی (تیم شاعران فوتبالیست با 20 سال سابقه) در ساعت 19 روز یکشنبه، اول تیرماه، در زمین فوتبال سعادت‌آباد (تهران)
3. انعقاد تفاهم‌نامه بین انجمن شاعران ایران و کره جنوبی
4. ترجمه و انتشار مجموعه شعر معاصر کره و ایران (تا پایان سال 2014 میلادی)
5. مراسم شب شعر (در محل انجمن شاعران ایران)
6. سفر ادبی سرزمین پارس (دیدار با شاعران یزد، شیراز و اصفهان)
این رویداد فرهنگی ورزشی با حمایت وزارت امور خارجه جمهوری کره، بنیاد ایرانشناسی، شرکت ال جی الکترونیک و شرکت گلدیران برگزار می‌شود.
مرجع : ايسنا