به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۴۵۵۱۱

شایع‌ ترین بیماری‌ های فصل تابستان

گروه علمي: رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نسبت به افزایش بیماری‌های شایع در فصل تابستان هشدار داد و گفت که با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی مسافر خارجی وارد کشور می‌شوند، احتمال انتقال بیماری‌های ویروسی که هیچ علایمی ندارند از طریق این افراد وجود دارد.
شایع‌ ترین بیماری‌ های فصل تابستان
دکتر ایرج خسرونیا اظهار داشت: بیماری‌های دستگاه گوارش به خصوص بیماری‌های روده‌ای از جمله بیماری‌هایی هستند که همراه با اسهال و استفراغ در فصل گرما شیوع آنها افزایش می‌یابد. وی همچنین از افزایش موارد مسمومیت‌های غذایی، بیماری‌های انگلی و پوستی در روزهای گرم سال خبر داد و افزود: خوردن آب‌های آلوده و شنا در استخرهای آلوده از جمله دلایل بروز بیماری‌های روده‌ای و پوستی است. خسرونیا با اعلام اینکه بیماری‌های ویروسی نیز به دنبال آغاز مسافرت‌های تابستانی افزایش می‌یابد، ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی مسافر وارد کشور می‌شوند، این احتمال هست که این افراد دچار بیماری ویروسی باشند که آن را به دیگران انتقال دهند.

وی با اعلام اینکه هیچ گونه بررسی و قرنطیه‌ای در ارتباط با وضعیت سلامت مسافران ورودی به کشور انجام نمی‌شود، افزود: این احتمال هست که برخی از این افراد مبتلا به بیماری‌های ویروسی باشند که هیچ علایمی هم ندارد و بعد از دو، سه روز به فرد دیگری منتقل شود. رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با عنوان این مطلب که ویروس‌ها و میکروب‌ها در روزهای گرم سال رشد بیشتری دارند، گفت: خوردن آب آلوده و غیربهداشتی، غذاهای مانده و فاسد شدنی و... از جمله دلایل افزایش مسمومیت در فصل تابستان است.

خسرونیا به افزایش مراجعات بیماران دچار اسهال و استفراغ به اورژانس بیمارستان‌ها در فصل گرما افزود: کودکان و آن دسته از افرادی که دچار ضعف جسمانی هستند، بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های ویروسی فصل تابستان هستند.
مرجع : مهر