به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۵۶۶۹
پیروزی والیبالیست‌ها حتی یک دلار هم ارزش ندارد!

حماسه در برزيل؛ حماسه؛ اين واژه مظلوم!

فوتبال را دوست داریم چون راهی جز این نیست
وقتي شادي و جشن را از يك ملت بگيريد، نتيجه‌اش همين مي‌شود كه مساوي با نيجريه هم بهانه‌اي مي‌شود براي به خيابان ريختن!، روزنامه‌هايمان هم تيتر مي‌زنند: حماسه ايران در برزيل!
حماسه در برزيل؛ حماسه؛ اين واژه مظلوم!
گروه ورزشي: فوتبال ما همین است. همینطور ساده و خودمانی. همینطور به سبک گل کوچیکی و «دور همی»! همینطور گاهی حماسی و گاهی کسل کننده. همینطور جوگیر. ممکن است سرمربی بگوید ما در قلعه ی دفاعی رفتیم تا در یک موقعیت حساس، غافلگیرشان کنیم اما خیلی قبل تر از این هم همینطور بوده آقای مربی! هر جای جهان سبک بازی خودش را دارد. بازی اروپایی ها یک جور است و بازی عرب ها یک جور دیگر. اما ایرانی ها خودشان به تنهایی در فوتبال یک «سبک» دارند. ایرانی ها «پیش بینی ناپذیرترین ملت» دنیا هستند.

اصلا مهم نیست ایران به مرحله بعدی برود یا نرود. اصلا مهم نیست مربی ما جزو گران ترین مربی های جام جهانی است. اصلا مهم نیست بچه های ما در کوچه و خیابان چقدر فوتبال بازی مي‌کنند. اصلا مهم نیست به خاطر این تساوی به هر بازیکن 3هزار دلار پول نفت مي‌دهند. اصلا مهم نیست ملت به خاطر یک تساوی بدون گُل شادی مي‌کنند و شبکه سوم عزیز، آهنگ «قهرمانان» را پخش مي‌کند. فوتبال ما همین است. حتی اگر 75میلیون ایرانی پشتش باشد، حتی اگر یکی از بهترین مربی ها را داشته باشد، حتی اگر رییس جمهور شخصا بازی را دنبال کند، چیزی عوض نمی شود. از این فوتبال نباید انتظار معجزه داشت.

با همه ی این ها فردای فوتبال روشن است. یعنی از همیشه گل خوردن در جام جهانی های قبلی رسیدیم به گل نخوردن. شاید 4 جام جهانی دیگر باید بگذرد که به گل زدن برسیم. شاید میلیون ها دلار، یورو، پوند، فرانک و تومان دیگر باید خرج کنیم تا بشویم مثلا تیم ملی فوتبال کره شمالی. فوتبال ایرانی یعنی همین. یعنی سرمایه گذاری روی زیان بخش ترین قسمت ورزش. شاید طولانی مدت بودنش قشنگ تر باشد. کسی انتظاری از فوتبال ندارد که در این جام جهانی به مرحله بعد برود. وقتی انتظاری نیست پس حتی اگر یک گل در برابر آرژانتین بخوریم، ممکن است مردم به خیابان ها بیایند و هلهله کنند. فکرش را کنید که در کشورهای دیگر چطور مخابره مي‌شود این شادی ها!

شیربچه های والیبالی اما این روزها خیلی پر انرژی بازی مي‌کنند و حتي قهرمان جهان (برزيل) را هم در خانه‌اش 3-0 در هم مي كوبند اما اینجا تب والیبال نیست. فوتبال اصل است و همه چيز فرع. پیروزی والیبالیست ها حتی یک دلار هم ارزش ندارد چه برسد به 5 هزار دلار! والیبالمان حتي قهرمان جهان را شكست مي دهد اما فوتبال ایرانی...! فوتبالی که برای کرنرهایش باید خوشحال شد، فوتبالی که برای انداختن توپ در زمین حریف باید کف زد، فوتبالی که هیچ جذابیتی برای تماشاگر ندارد، پس چه ارزشی دارد که چند لیگ در کشور داشته باشد و کلی بودجه از پول مفت نفت به جیب بزند؟! اصلا اگر فوتبالِ ملی را منهای شیر نفت کنیم، یک روز هم دوام مي‌آورد؟!

واقع بینانه تر قضایا را رصد کنیم. ما فوتبال را دوست داریم نه برای اینکه یک ورزش جهانی است چون خیلی از کشورها ورزش اصلی شان چیز دیگری است مثل امریکا که راگبی مي‌کنند و چینی ها که 70میلیون ژیمناستیک کار دارند. ما فوتبال را دوست داریم نه برای اینکه خیلی در آن قوی هستیم. ما فوتبال را دوست داریم نه برای اینکه خیلی هیجان انگیز است یا در آن قهرمان‌های زیادی داریم. ما فوتبال را دوست داریم چون راهی جز این نیست. چون از بچگی در مدرسه یک توپ انداختند زیر پای ما و دنبالش دویدیم. چون روزنامه های ورزشی ما فوتبالی هستند، چون سریال و برنامه و حتی اذان قطع مي‌شود تا فوتبال پخش شود، چون فوتبال پدرخوانده ورزش ماست. و از همه مهمتر براي يك تساوي بدون گل جشن خياباني به راه مي اندازيم چون فرصت ديگري براي شادي خياباني نداريم؛ وقتي شادي و جشن را از يك ملت بگيريد، نتيجه‌اش همين مي‌شود كه مساوي با نيجريه هم بهانه اي مي شود براي به خيابان ريختن!، روزنامه هايمان هم تيتر مي‌زنند: حماسه ايران در برزيل!

فوتبال اگر حذف شود چیزی تغییر نمی کند. فقط سه هزار دلارها سرجایشان مي‌مانند، چند سایت و روزنامه تعطیل مي‌شوند و یک عده هم بیکار مي‌شوند اما در عوض استعدادهای زیادی رشد مي‌کند. یک لحظه ذهن خود را از فوتبال خالی کنید. این همه ورزش دیگر هست. شنا، والیبال، بسکتبال، کاراته، تکواندو، دو و میدانی، دوچرخه سواری، ژیمناستیک، چوگان، وزنه برداری، کشتی، اسکی، قایق رانی و... فدای فوتبال شدند. چه قدر استعداد که مي‌توانستیم روی آن ها سرمایه گذاری کنیم و به خاطر فوتبال حذف شدند. فوتبال قوی شده چون هیچوقت به «همه گزینه های روی میز» توجه نکردیم.

وقتی همه ی گرد و غبارها بخوابد. تیم ملی فوتبال برگردد. سرمربی پرتغالی ایران به کشورش برود. تب جام جهانی فروکش کند. بازهم بر می‌گردیم سر خانه اول. کُشتی در یک تورنمنت 3 طلا مي‌گیرد و فوتبال ما با يك مساوي آن هم با دفاع اتوبوسي در برابر يك تيم آفريقايي «حماسه» آفريده است!! حماسه، اين واژه مظلوم!

فوتبال باید باشد تا بدانیم چه قدر ما ایرانی ها روی چیزهای «به درد نخور» وقت مي‌گذاریم. چه قدر «اسراف کردن» آسان است برایمان. چه قدر «هزینه فرصت» برایمان بی ارزش است. چه قدر از یک تساوی خوشحال مي‌شویم و حماسه‌اش مي‌خوانيم. واقعا چه قدر توقع خود را پایین آورده ایم؟ آري فوتبال ما همین است. فوتبال ما خیلی خیلی ایرانی است. برای همین نمی شود فوتبالی تفسیرش کرد. این «سبک زندگی خودمان» است.

مجد
Romania
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۱:۵۵
دلیل پیشرفت والیال و بسکتبال هم همینه طی سالها کم قدمهای بازرگ و مطرح شدن در سطح 1 جهانی
جذابیتی برای رسانه ها ندارن همین باعث میشه که از پرداختن به حواشی و بزرگ کردنش جلوگیری بشه ولی برعکس فوتبال کوچکترین حرکات زیر نظره و برای همین هم آرامشی درکار نیست و همینطوری فرهنگ حرفه ای فوتبال (236539)
دكتر نيك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۳:۲۷
هر چند كه فوتبال در جهان بيشتر طرفدار داره ولي هيچ اشكالي نداره كه واليبال به ورزش اول ما تبديل بشه ، مگر در أمريكا بسكتبال مطرح تر نيست؟ يا مادر ورزشها دو كه در سطح اروپا و جهان طرفداران خاص خودشو داره و حتي در المپيك مسابقه صد متر جذابترين و مهمترين مسابقه است ، در حاليكه اينجا به دو بي توجهي شده ، در حقيقت سليقه مردم بايد اصلاح بشه ، (236563)
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۳۰ ۰۶:۳۹
والیبال و بسکتنال واسه اقایون درامدی نداره سردار بدون درامد فوتبال ......... (236641)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۰۴
عالي بود. واقعا ما كم داريم كه براي يك مساوي در نيمه هاي شب مي ريزيم تو خيابون و ...! (236541)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۴:۰۴
آی حرف دلم رو زدی..اگر پولی که برای فوتبال میره بیاد واسه والیبال ،بسکتبال ،هندبال، کشتی، دوومیدانی، کاراته و تکواندو، مطمین باشید توی المپیک که بزرگترین رخ داد بین المللی ورزشیه جز 10-15 تیم برتر دنیا میشم.. چند مدال کشتی هم فرنگی و آزاد، چند وزن تکواندو و کاراته، ده گانه های دوومیدانی من جمله پرتاب وزنه میتونه با سرمایه فوتبال به سرانجام خوبی برسه. (236570)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۵:۰۶
آره تو کم داری که میریزی توخیابون ولی ما کم نداریم (236582)
ناراحت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۵:۲۳
خوب وقتی که به بهانه های مختلف جلوی شادی طبیعی مردم گرفته می شه مردم مجبورن به بهانه یک شادی مصنوعی به خیابونا بریزن!
مگه با بهانه هی واهی جلوی کنسرت ها گرفته نمی شه؟ کنسرت خانمها یک ساعت قبل از برگزاری لعو شد. (236584)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۰۸
قشنگ گفتی...ناز نفست... (236542)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۱۰
خیلی گلایه سنگین و متن زیبا وتاثیر گذاری بود .اما یعنی چه ؟همه اشکالات را گفتی اما دریغ از یک پیشنهاد دریغ از یک راه حل !!!
برادر من در یک مملکت اسلامی جهان سومی همینکه به ورزش فوتبال اینقدر اهمیت میدهند بد است ؟؟؟نکنه جوگیر شده ای و فوتبال ایران را یا اروپا وبرزیل مقایسه میکنی ؟؟؟؟؟ حاشا ...... (236543)
مسعود سرباز وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۳:۱۱
پیشنهاد و راه حل توی همین مقاله بود. کافیه شما کمی از کشورهای دیگه الگو برداری کنی و با یک تساوی ابراز رضایت نکنی. یعنی خواسته هات رو کاهش ندی بلکه قدرتت رو افزایش بدی. یعنی شما فکر میکنی این قدرت واقعیه ماست؟ کی روش به جای اینکه به تیم اعتماد به نفس بده میگه ما از یک تساوی هم راضی هستیم. اما قبول باید کرد که این فوتبال بدون گل هیچی هم زیبا نیست. (236559)
بنفش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۱۵
فوتبال عشقه دیگه مقصر ما نیستیم که ضعیفه تیممون . والیبال هم خوبه ولی فوتبال.... (236544)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۴:۳۱
فوتبال زیباست یعنی ذاتا زیباست مثل کبک سرمونو تو برف نکنیم که چیزی ندیدیم.کل ورزشهای دنیارو یه طرف بزاری فوتبالو یه طرف باز فوتبال به تنهایی خیلی سنگینتره منم اینو نمیگم برید همین جام جهانی رو ببینید چقدر از مردم دارن میبینن؟بازور که نمیشه علاقه مردمو عوض کرد فوتبال تو همه دنیا اینطوریه چون ذاتا ورزش جذابیه.وقتی ورزشی برای تمام دنیا جذابه و رییس جمهور این همه کشور بخاطرش میان ورزشگاه مام باید خودمونو توش نشون بدیم. فوتبال الان بهترین وسیلست برای نشان دادن فرهنگ و قدرت یک کشور.مقالتون یک طرفه بود (236575)
محمد مسعودنیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۱۶
مقاله بسیار چرتی بود و نویسنده مقاله معلوم بود هنوز در غارهای قابل سکونت زندگی میکنه و تنها ورزشی هم که انجام داده شکار اورانگوتان بوده.
اصل مطلب اینه که فوتبال ما فاسده و با این شیوه رشد نمیکنه. (236545)
آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۵:۱۸
یعنی هر کس همفکر شما نیست توی غار زندگی می کنه؟؟؟
البته به نظر من توی غار زندگی کردن سگش شرف داره به آدم های متمدن به دور از ادب و اخلاقی مثل شما! (236583)
محمد مسعودنیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۳۰ ۰۱:۴۸
بند بند این مقالهایراد داره و جواب داره. کاملا معلومه یک فرد علاقه مند به ورزش و فوتبال هم این مقاله رو ننوشته و هیج اطلاعاتی از اوضاع و احوال ورزش و بالاخص فوتبال در دنیا نداره.صرفا یه مقاله از سر هیجان نوشته.اما اینکه فوتبال ما ایراد داره 100 درصد درسته و 99 درصد فوتبال ما ایراد داره. فرهنگ هواداری-روزنامه نگارا- بازیکنا مدیرا همه و همه سراسر ایرادن- ولی مجددا میگم مقاله ایشون و جوابیه شما همچنین، چرت محضه و تحت تاثیر جو ورزشی این روزها نوشته شده.حالا شما بگو بی ادب عیب نداره. (236635)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۲۰
چی چیمون با جامعه جهانی همخوانی داره که فوتبالمون داشته باشه؟ (236546)
رضا
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۲۹
راست میگه .بیایید توپ فوتبال را ببوسیم بگذاریم لب تاقچه.
از خود بپرسیم ورزش برای چه ؟
اسراف واژه ای بس گسترده و عمیق است. بکوشیم در زمره اقوام اسراف کار نباشیم.
قدر ورزش را بدانیم برای سلامتی فرزندان جامعه و بر روی آن سرمایه گذاری کنیم.
و اما در پی موهومات به نا کجا آباد نرویم. (236547)
//
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۴۲
تب داری آق رضا !!!!! (236551)
علب
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۲
اقا یه نفر پیدا شد حرف ما رو بزنه اخه مساوی گرفتن 0-0 کجای دنیا حماسه و اصلا مجای دنیا برد و باخت فوتبال و هر ورزش دیگرب جز حماسه ها حساب میشه که اینجور ملت و صداوسیمای میلی خوشحالی میکنند؟کارمان به کجا رسیده که این فوتبالیست ها با اون حقوق های میلیونی و گاه میلیاردی وقتی مساوی میگیرن میشن قرمان ملی ما-خاک بر سر ما (236549)
رويا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۳۲
كاملا موافقم (236550)
مر تضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۵۰
واقعا راست میگه ما رو چه به ورزش کسل کننده فوتبال کل دنیا هم که اسیر فوتبالن سر کارن فقط کشتی و والیبال خداییش نویسنده محترم از خودت پرسیدی که اگه تو والیبالو و کشتی یه پاش ایرانی نباشن کی نگاه می کنه این دو تا ورزشو واقعا قبول کن مقایسه کردن اینا باهم اشتباه هست (236552)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۵۳
واقعاً باید به این والیبالیستا افتخار کرد که مایه سربلندی کشور شدن نه این فوتبالیستا که اینقدر پول می گیرن و فقط بلدن بکشن زیره توپ و بقیه کشورا به خاطر این سبک بازی مارو مسخره کنن... (236553)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۲:۵۴
حماسه واقعی را شیر بچه های والیبال آفریدند نه فوتبالی ها که همش جشنواره مو و مد راه میندازند (236554)
مسعود سرباز وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۳:۰۸
متن بسیار فوق العاده ای بود مردم ما ساده و زود باورند. منتظرن ببینن تلویزیوون و مخصوصا عادل چی میگه همه عین همون رو کپی پیست تحویل هم میدن. من از همون اول گفتم ما نیجریه رو باید ببریم. شما استرالیا تیم 62 جهان رو ببین که چطوری با هلند بازی کرد؟ یا کره جنوبی و... واقعا برای خودمون متاسفم که هرچی بهمون بگن میشیم همون. 2006 عادل گفت بد بودیم. کلا همه چیز تغییر کرد. جام ملتهای آسیا و ... برای وضع خودمون متاسفم که اینقدر زود راضی میشیم. (236558)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۲۰:۰۹
فوتبال مافیا داره و لی بقیه ورزشها واقعا نجیبن و مظلوم واقع شدن. (236614)
صلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۳:۱۶
چه اشکالی داره که جامعه در سخت ترین شرایط بتونه شاد باشه نمیشه که همش عزا واتم داشته باشیم مساوی برابر نیجریه دست کمی از برد نبود برای ما (236560)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۳:۲۷
آخه بازي كه همه دنيا مسخره اش كردن ازش انتقاد كردن ديگه چه خوشحالي داره. ؟!!! (236562)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۳:۴۴
بسیار عالی گفتی .به نظر من بی کیفیت ترین بازی جام بود تا اینجای کار (236565)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۳:۴۴
من که از بازی ایران بدم اومد .چون از تیمهای ترسو خوشم نمیاد .راصی نیستم اکه پول نفت مملکت به این بازیکنان بشه.استرالیا مردانه جنگید وحذف شد (236566)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۷:۱۹
اينها همون بازيكناني هستند كه موقع پول گرفتن ادعاي ليگهاي اروپايي رو دارن!!!موقع بازي كردن ادعاي تيمهاي عربي و خليج پارسي دارن!!يعني نون به نرخ روز خورن.. (236597)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۳:۵۰
فوتبال سر جای خودش به والیبال بیشتر اهمیت بدید تمام (236568)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۴:۰۶
دلتون میاد؟!!!
یکی از مدعیان قهرمانی هستیم!
دومین بازیکن برتر دور اول بعد از توماس مولر آلمانی هم که از تیم ماست!
تعداد پاسهای صحیحمونم که عالی بود.
تو دور اول کمترین درصد مالکیت توپ رو هم داشتیم.
هندوراس و یونان هم که 3 تا گل خوردن بیش از ما مالک توپ و میدان بودن.
با کیروش قهرمانیمون قطعیه. (236571)
Bardi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۴:۱۰
چه بخواهيم و چه نخواهيم فوتبال يك پديده اجتماعي بسيار جذاب و دوست داشتني است، متفاوت از همه ورزشها . ربطي ندارد كه چون درست مديريت نميشود پس بد است.اگر از پول نفت براش خرج ميكنند بخاطر اينه كه بلد نيستن از فوتبال پول در بيارن ،مقايسه با ورزشهاي ديگر هم نميشه . در ساختار ورزش ايران هيچ ورزشي در طولاني مدت در اوج نميمونه ولي اگر سيستم درست كار كنه هم واليبال هم فوتبال و..... استعدادهاي بسيار زيادي دارن و ميتونن افتخار بسازن . (236573)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۴:۱۹
برادر عزیز همین والیبال10 سال پیش افتخارش این بود که تونستن یه ست رو تو جام جهانی ببرن، ورزش همینه، باید هزینه کرد تا موفق شد، باید مدیر داشت، فوتبال مدیر ندار، اگه بزارن مدیر بیاد تو این ورزش این هزینه ها نتیجه میده (236574)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۲۱:۴۲
ولي من يكي كه تا يادم مياد تو اين فوتبال هزينه شده و هيچ نتيجه اي هم نداشته. چرا سخته قبول كنيم كه نه به لحاظ فيزيك بدني و نه به لحاظ روحيه جنگندگي و نه به لحاظ اين كه اصلا نتيجه فرع بر درستي و زيبايي كار هست ، ما ايرانيها استعداد فوتبال نداريم. اينم جزو مسايلي هست كه هميشه بايد با توهمات خودمونو خوش كنيم كه .." خدا رو چه ديدي شايد بوسني رو برديم". سالها تجربه بايد يادمون مي داد كه از اين كشور فوتبال سطح 1 بيرون نمياد. همونطور كه خودروساز در نمياد. همونطور كه ... (236622)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۴:۳۲
دوستان زیاد خرده نگیرید . فوتبال ورزش مورد علاقه عوام هست و همه جای دنیا همیشه عوام بالای 70% هستند و طبیعی هست که طرفدار زیاد داشته باشه و باید به این خواسته احترام گذاشت گرچه در اثر سومدیریت نتیجه ای هم نداشته باشه. مجبوریم با تساهل از کنار این موضوع بگذریم. گرچه اینو خوب می دونم فوتبال تو کشورهایی که مردم محافظه کار داره رشد نمی کنه (236576)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۴:۴۲
اي كاش هزينه هاي هنكفتي كه خرج فوتبال مي شود خرج ورزش هايي مي شد كه جوانان ما در ان بيشتر زمينه بيشرفت دارند ان موقع [به جاي انكه فوتبال ما با ان هزينه هاي نجومي مضحكه جهانيان شود وجز شر مساري هيج فايده اي ديكر نداشته بأشد] هم باعث افتخار وسر بلند ي ملت خواهد بود وهم با همان هزينه (فوتبال)جوانان بيشتر ي جذب ورزش هاي مختلف خواهند شد وشور ونشاط را برأي جوانان به أرمغان خواهم أورد (236577)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۴:۴۵
فقط باید گفت والیبال مظلوم شده وبودجه بیت المال به کام ونام ورزشکارانی است که دراین چندسال کوچکترین اعتباروافتخارملی کسب نکرده اند (236578)
سرنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۵:۴۶
حس می کنم جدیدا توی والیبال هم بوی پول زیاد به مشام می خوره.اما نوش جونشون.واقعا شیر بچه اند والیبالی ها (236585)
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۶:۰۵
برادر بزرگوار هر انچه ذکر کردید واقعیتی تلخ است که سالها دامن گیرمان شده با کمی دقت پی میبریم که سرمایه کلانی که بنام فوتبال به جیب بعضی ها میرود بعضی هایی که جزو خواص میباشند هیچگاه اجازه چشم بستن به فوتبال را نخواهند داد با بودجه نجومی فوتبال خیلی راحت می توان بتوسط جوانان مستعد و غیور این مرز و بوم سکوهای جهانی را در اغلب رشته ها بدست اورد والیبال نمود عینی ان هست شما مطمئن بدانید انها که نوایشان را مدیون فوتبال هستند اینگونه وانمود کردند که هدف ما از فوتبال نهایت امر رفتن به جام جهان (236587)
behnam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۶:۱۶
رسوایی های که تو فوتبال بوجود اومد، فاش شدن قرار دادهای میلیاردی که در شرایط سخت اقتصادی کشور مردم رو پیش از پیش عصبانی و از فوتبال دل زده کرد خیلی ها میخوان جو فوتبالی موجود در جهان رو هدایت کنند به سمت داخل تا مردم رو دوباره با فوتبال آشتی بدند (236588)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۶:۴۶
نویسنده تز مایلی کهن و داره میل به روزهای کهن نه عزیزم فوتبال نیاز به مربی پیشرفته روز دنیارو میخواد که قبل از کروش ما نداشتیم ملات فوتبال مون همین بود که مربی با تمام داشتهاش به به یک امتیاز رسید باز یکنی که چند بار نتونست استوپ کنه لطفا مثله اقا جوادمون جو گیر نشو (236590)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۶:۵۷
ورزش ها روی روحیات و سبک زندگی هم اثر میزارن. ورزش ملت ما کشتیه. همه چیزش متنسب با سنت ایرانیه چون خودمون ساختیمش. کشتی آدمو سر به زیر و فروتن بار میاره (واقعا به این فکر کنیم). بر عکس خیلی ورزش های دیگه که فقط فخرفروشی به جا میزاره. یک بار شاهنامه رو بخونیم تا بفهمیم چه ورزشهایی مال این ملته اون وقت همونو کار کنیم (236593)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۷:۱۷
واقعا نيجريه تيم بود...نه خداييش تيم بود؟؟؟حداقل بايد دوتا گل ميزديم....واقعا مردم يكچيزيشون ميشه مساويي با تيمي مثل نيجريه با اين بازي ضعيفش خوشحالي و حماسه افريني ميخواد (236596)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۹:۵۸
ما خوب بازی نکردیم نیجیریه تیم خوبی بود ولی بازی با تیم ضعیف بازیکنان قوی را کسل میکنه (236613)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۷:۴۷
احسنت به نگارشت (236600)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ۱۹:۱۲
آقا هیچی به اندازه 3هزار دلار پاداش با نیجریه منو داغ نکرد!
من دانشجوی بیچاره بعد اینهمه سال درس خوندن باید هشتم گرو نهم باشه بعد فوتبالیستها مفت مفت پول بگیرن. (236606)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۳۰ ۰۲:۵۱
عالی بود... عالی
واقعا باید یک فکری کرد.. (236640)