به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۹ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۴۵۷۳۱
وزیر خارجه عربستان سعودي:

جهان درحل‌بحران‌سوریه شکست‌خورده است

گروه بین الملل: وزیر خارجه عربستان سعودي اعلام کرد: ما تبعیض بر اساس دین، عقیده یا نژاد را نمی‌پذیریم.
جهان درحل‌بحران‌سوریه شکست‌خورده است
سعود الفیصل، در کنفرانسی خبری با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در جده در پایان نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان اعلام کرد که عربستان بیش از هر کشور دیگری از خطر تروریسم رنج برده است. وی در ادامه اتهامات نوری مالکی علیه عربستان مبنی بر نظارت این کشور بر تروریسم را مسخره دانست، تاکید کرد: عربستان خود بیشترین خسارت را از تروریسم دیده و بیشترین رویارویی را با آن داشته است.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد که نوری مالکی به عنوان سیاستمدار عراقی باید سیاست‌های عربستان را در زمینه مبارزه با تروریسم و عملکرد آن را در این زمینه پیگیری کند در واقع سیاست‌های طایفه گرایانه مالکی خود عامل ایجاد تنش و ناامنی در عراق است. سعود الفیصل افزود: کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) در زمینه مبارزه با تروریسم هماهنگی لازم و مهارت و توان لازم را دارند و اختلافات عربی هرگز هیچ تاثیری روی مبارزه آنها علیه تروریسم نمی‌گذارد.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد: ما آماده مبارزه با تروریسم در منطقه هستیم و دولتی اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در تلاش برای نابودی عراق است. وی تصریح کرد: ما انواع اقدامات تروریستی را رد و بر مبارزه با آن تاکید می‌کنیم.  بحران عراق نیازمند گفتمان داخلی است نه دخالت خارجی.

سعود الفیصل عنوان داشت که سازمان همکاری اسلامی بر لزوم ایجاد راه حل برای مساله فلسطین تاکید کرد و خاطرنشان کرد: جامعه جهانی در مورد حل بحران سوریه شکست خورد. وی همچنین درباره مصر گفت: امنیت مصر بر منطقه تاثیر مثبتی می‌گذارد. الفیصل افزود: در بیانیه پایانی نشست مذکور بر مبارزه با سیاست‌های طایفه گرایانه که موجب آشوب در برخی کشورها می‌شود، تاکید شد.