به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۳۱ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۴۵۸۳۰
عضو مؤتلفه: دلواپسی«دلواپس‌ها»سياسی است

نمی‌توان ۲۰ میلیون ایراني را فتنه‌گر نامید

گروه سياسي: يك عضو مؤتلفه اسلامي می‌گويد: دلواپسی «دلواپس‌ها» سياسی است و نمی‌شود ۲۰ ميليون جمعيت ايران را «فتنه‌گر» ناميد، افرادی که به عنوان «فتنه‌گر٬ جرم شان را هم کشيده و تمام شده است» در حال حاضر بر اساس قانون «به عنوان يک شهروند، حق و حقوق» دارند.
نمی‌توان ۲۰ میلیون ایراني را فتنه‌گر نامید
به گزارش انصاف نيوز؛ ذاکری تیتر گفتگوی منتشر شده با فارس را که نوشته بود «لکه ننگ فتنه از دامن فتنه‌گران پاک‌شدنی نیست / باید «مُرّ» قانون در مورد سران فتنه اعمال شود» تایید نکرده ولی نمی گوید که آیا این جملات صریح را به کار نبرده بوده و آیا خبرگزاری فارس این تیتر و جملات صریح در داخل خود مصاحبه را از خود نوشته است؟ وی در جایی از گفتگوی جدید می گوید که موضعش در قبال اتفاقات پس از سال 88 و منسوبان آن، مشابه آقای رییس جمهور است در حالی که بخش قابل توجه آرای روحانی در سال گذشته، به خاطر تفاوت موضع او با جلیلی و قالیباف در قبال مسایل بر جای مانده از آن سال ها بوده است و ادبیاتی مشابه گفتگوی اول و دوم این مدیر تازه منصوب شده در استانداری قم در هیچ یک از اظهارات رییس جمهور روحانی دیده نمی شود.
..................................................
متن اظهارات وي را در ادامه بخوانيد:
حجت الاسلام محمدحسن ذاکری مدیر کل سیاسی استانداری قم و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با ایلنا، با اشاره به مصاحبه منتشر شده از قول وی در خبرگزاری فارس با تیتر "لکه ننگ فتنه از دامن فتنه‌گران پاک‌شدنی نیست" که واکنش برخی از رسانه های خبری حامی دولت مبنی بر شباهت این اظهار نظر به مواضع جبهه پایداری، ضمن بیان این مطلب که خبرگزاری فارس سخنانم را گزینشی منتشر کرد، اظهار داشت: من به شخصه با تفکرات جبهه پایداری اختلاف نظر دارم و از این رو اصلا نمی دانم چطور اینگونه نوشتند.

وی خاطرنشان کرد: البته خود من، راجع به فتنه نظر مشخصی دارم؛ اصل فتنه را محکوم می کنیم و همیشه هم این طور بوده است؛ در آن مصاحبه با فارس نیز که مصاحبه مفصلی هم بود، مسئله را کاملا باز می کنم و می گویم مقصود ما کسانی هستند که به آغوش نظام برنگشتند؛ در همان مصاحبه در بحث غبار فتنه، شرح می دهم و می گویم مقام معظم رهبری فرمودند برخی افراد دچار غبار فتنه می شوند، و از این رو بنا نیست ما همه را فتنه گر بدانیم؛ برخی تشخیص نادرست دادند و الآن به دامن نظام برگشتند و از این رو نمی شود ما این ها را از حق و حقوق شان محروم کنیم و بگوییم این ها چون یک زمانی دچار غبار فتنه شدند دیگر از همه چیز ساقط شوند؛ این مثل دیدگاهی است که برخی از این تندروها و افراطی ها دارند و می گویند، و هر کسی را که به فتنه نسبت می دهند از هستی ساقط می کنند؛ اصلا من مخالف این تفکر هستم. نوع مصاحبه من با فارس و سبک و سیاق آن هم همین طور بود؛ البته ما اصل فتنه را هم محکوم می کنیم و سفت و سخت هم محکوم می کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: ما در کنار مرحوم آقای عسگراولادی بودیم؛ موضع آقای عسگراولادی نسبت به فتنه چطور بود؟ ما همانگونه موضع داریم؛ ما شاگرد مرحوم آقای عسگر اولادی هستیم؛ در این قضایای آخر عمری ایشان، خیلی از کارهای مرحوم آقای عسگر اولادی و نامه نگاری های ایشان را من منتقل می کردم. اصلا ما مغضوب چهره های تندرو در قم هستیم؛ اگر بررسی کنید متوجه می شوید ما چهره مغضوب آن ها هستیم.

ذاکری در پاسخ به این سؤال که نظر شما راجع به سخن معروف مرحوم آقای عسگراولادی که آقایان موسوی و کروبی را سر فتنه نمی دانستند، چیست؟ گفت: ایشان می گفت من نمی گویم این ها سر فتنه هستند، بلکه سر فتنه آمریکا و انگلیس هستند؛ حتی مقام معظم رهبری که ما خدمت شان بودیم، ایشان فرمودند این مواضع آقای عسگراولادی، ریشه در دیانت ایشان دارد؛ و من در حضور ایشان شنیدم که فرمودند ایشان به من نامه نوشت و ریشه این نامه نگاری های ایشان در دیانت ایشان بود. اما این یک بحث است و اما اصل فتنه محکوم است همان طور که همه محکوم می کنند، آقای رئیس جمهور هم محکوم می کنند؛ دیگران هم محکوم می کنند.

وی به انتشار مصاحبه خود با خبرگزاری فارس اشاره کرد و گفت: من عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه هستم و هر باری ما که تهران می رویم، خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری ها برای مصاحبه می آیند؛ این آخر هم آن ها نمی دانستند من مدیر کل شدم و الا در خبر خود عنوان مدیر کل سیاسی استانداری قم را می آوردند؛ در خصوص مصاحبه منتشر شده در خبرگزاری فارس باید گفت اصل مصاحبه این چیزی نیست که منتشر شده است؛ در اصل مصاحبه، مفصل توضیح می دهم؛ چون من خودم مخالف این هستم که همه را به چوب فتنه بزنیم و برانیم؛ بله آن هایی که ماندند بر نمی گردند و اصرار دارند که در مقابل نظام قرار بگیرند، این افراد مسئله شان جداست، اما کسانی که دچار غبار فتنه شده اند قضیه شان فرق می کند.

مدیر کل سیاسی استانداری قم گفت: این بحث غبار فتنه، مسئله ای است که خود آقا در قم فرمودند؛ خبرگزاری فارس همه مصاحبه را نزده است، بلکه سخنانم را گزینشی منتشر کرده است. در حزب مؤتلفه همه می دانند که من مخالف تندروی ها هستم؛ در قم هم این ها با من درگیر هستند و اگر بررسی کنید متوجه می شوید. من در مطلبی با عنوان "خطر سلفی گری نوین در کشور" در مورد قضایای پیش آمده توسط تندروها در حرم حضرت معصومه{جریان 22 بهمن 91 و برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی} در نشریه ذکر{ماهنامه حزب مؤتلفه} مطالب مختلفی را گفته ام که روزنامه 19دی نیز آن را بازنشر داد و روزنامه جمهوری اسلامی هم دو بار مقاله ای را مستند به همین مطلبی که از قول من در نشریه ذکر منتشر شده بود، منتشر کرد؛ اگر این مطلب را بخوانید، موضع من را در مقابل این جریانات تندرو متوجه می شوید که با آن تندروی ها مشکل اساسی دارم؛ من مبانی فکری آن ها را در همان مقاله "خطر سلفی گری نوین در کشور" زیر سؤال بردم و با نظر آقا{رهبری} مقایسه کردم؛ راجع به همین مقوله فتنه در آن جا صحبت کردم و گفتم این تندروها دارند از این واژه سوءاستفاده می کنند؛ در آن مقاله نظرات کامل من آمده است.

حجت الاسلام ذاکری در پاسخ به این سؤال که آیا شما نیز به عنوان عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه، در دیدار چند روز پیش اعضای این حزب با آقای مصباح یزدی که سخنان تندی را بر ضد دولت آقای دکتر روحانی و دولت ایشان از جمله این که "سخنان دولتمردان فعلی نشخوار سخنان اصلاح طلبان است"، حضور داشتید؟ گفت: من در آن دیدار حاضر نبودم. وی در ادامه با تأکید بر این که تیتر خبرگزاری فارس از سخنان من مبنی بر این که "لکه ننگ فتنه از دامن فتنه‌گران پاک‌شدنی نیست" اشتباه است، گفت: مقصود من کسانی است که برنگشتند و اصرار دارند در مقابل نظام باشند؛ چرا که یک سری افراد هستند که می توان گفت مصداق همان سخنان مقام معظم رهبری در بحث غبار فتنه هستند؛ اصلا سر و ته مصاحبه منتشر شده از من در خبرگزاری فارس زده شده است؛ کسی که کامل مصاحبه را می خواند آخرش می رسد به این که من گفتم نمی شود که ما همه را فتنه گر بدانیم؛ یک فتنه در آن سال اتفاق افتاد، برخی محکوم شدند و محکومیت های شان را کشیدند و آمدند بیرون و آن وقت ما همیشه بگوییم فتنه و فتنه؟ آقای سعیدی امام جمعه قم هم خیلی خوب راجع به این مورد صحبت کرد و گفت دشمنان می خواهند برخی افراد درون نظام را از دامن نظام جدا کرده و به خود ملحق کنند و ما نباید به این روندی که دشمن می خواهد کمک کنیم؛ یک تیکه از مصاحبه من را که خبرگزاری فارس، منتشر نکرده این است که نقشه دشمن این است که از نظام یارگیری کند و از این رو ما هم نیاییم دائما به این ها کمک کنیم و به افراد بگوییم از انقلاب بیرون بروید.

مدیر کل سیاسی استانداری قم، خاطرنشان کرد: در مقاله "خطر سلفی گری نوین در کشور" گفتم که این تندروها و افراطیون این قدر صحنه را تنگ می کنند که فقط خودشان انقلابی و ولایی معرفی شوند؛ یعنی اگر بنا باشد که ما همه را فتنه گر بدانیم، مثلا باید 20 میلیون جمعیت را بگوییم فتنه گرند؟ در حالی که این درست نیست؛ آن ها که جرم شان ثابت شده، بعضی های شان پیشیمان شدند، برخی ها شان، اشتباهی کرده و محکوم شده و جرم شان را هم کشیده و تمام شده است؛ الآن مشخص است و قانون می گوید به عنوان یک شهروند، حق و حقوقی دارد که می تواند در عرصه های مختلف بیاید و از آن حقوق استفاده کند؛ دیدگاه من این بوده و شیرازه فکری من مخالفت با این سیستم تندروها و افراطیون است؛ هر چند فتنه را هم محکوم می کنم؛ اصولا هر عاقلی می گوید اعتراض به انتخابات حق مردم است ولی فتنه گری محکوم است و همه عقلا هم محکوم می کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تحرکات مخالفان دولت تحت عنوان همایش دلواپسی و نگرانی اشاره کرد و گفت: این دلواپسی ها اگر حقیقی بود که ما حادتر از این شرایط دلواپسی را در زمان احمدی نژاد داشتیم؛ آن موقعی که مراجع تقلید موضع مخالف می گرفتند این دلواپس ها کجا بودند؟ در زمان احمدی نژاد چون دولت، مورد حمایت خودشان بود، حتی با وجود مخالفت ها و موضع گیری های مراجع تقلید، دلواپسی ها نبودند، اما الان مرتب دلواپس می شوند که باید گفت این دلواپسی ها به نوعی سیاسی است و شائبه سیاسی اش بر جنبه فرهنگی و دینی اش می چربد. ذاکری در پایان گفت: مگر مسئولین ما در قبال مشکلات کشور دلواپس نیستند؟ مگر رئیس جمهور ما دلواپس نیست؟ جناب آقای دکتر روحانی شخصیتی روحانی، مبارز و انقلابی است که در رأس دولت قرار گرفته است؛ ایشان فرزند حوزه است؛ این که توسط مخالفان دولت این طور برخورد شود، آن هم در مدت کمی که دولت روی کار آمده واقعا درست نیست.