به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۴۷
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۳۱ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۴۵۸۳۸
ادامه این روند باعث محروميت ايران مي‌شود

بازداشت برخي زنان در ورزشگاه آزادي

گروه ورزشي: شب گذشته باز هم دختران و زنان جوان زیادی عازم در غربی استادیوم آزادی شدند تا شاید بتوانند وارد جایگاه تماشاچیان شده و تیم ملی والیبال ايران را تشویق کنند اما نه تنها موفق به ورود به سالن نشدند بلكه گفته می‌شود تعدادي از آنها بازداشت شده اند.
بازداشت برخي زنان در ورزشگاه آزادي
تیم ملی والیبال ایران، ایتالیا را با نتیجه سه بر صفر شکست داد اما آن طرف دیوارها تلاش رنان ایرانی برای ورود به استادیوم به نتيجه نرسيد و باز هم شكست خورد. راههای منتهی به ورزشگاه مملو از نیروها و اتومبیل‌های پلیس بود و ماموران مانع ورود و حتي نزديك شدن زنان به درب ورودي می‌شدند. گفتني اينكه، هفته گذشته شهیندخت مولاوردی مشاوررئیس جمهور در امور زنان پس از حضور در پشت درهای بسته استادیوم کنار زنان در صفحه فیس بوکش از مطرح شدن این موضوع در جلسه هیات دولت خبر داده بود: « در جلسه هیات دولت درباره ممنوعیت ورود زنان در مسابقات والبال توضیح دادم ومراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم، به ویژه آن که تماشای این مسابقات ظاهراً در دوره‌های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته است و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است. به نظر می‌رسد با اتخاذ تدبیر و ساز و کار لازم در این خصوص می‌توان به جوانه زدن بذر امید دل بست.»

بازیکنان تیم ایتالیا قبل از ورود به ایران در ویدئویی حمایت خود را ازحضور زنان ایرانی در استادیوم اعلام کرده‌اند. فدراسیون جهانی والیبال، والیبال را ورزش خانوادگی می‌داند و گفته می‌شود در صورت ادامه این روند و جلوگیری از ورود زنان به استادیوم تیم ملی والیبال ایران از مسابقات حذف می‌شود. در همین زمینه پیش‌تر محمود افشار دوست دبیر فدراسیون والیبال ایران به خبرگزاری ایلنا گفته است: "عدم حضور بانوان در سالن برای فدراسیون والیبال ایران امتیاز منفی محسوب می شود و و بر اساس قوانین ما نباید از ورود خانمها جلوگیری کنیم به همین دلیل هم به تعدادی از کارمندان خانم فدراسیون اجازه ورود به ورزشگاه را می‌دهیم."