به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۳ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب : ۴۶۱۹۸

گروه B ؛ 1- هلند 2- شيلي +جدول نهايي

گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال هلند با پيروزي مقابل شيلي با کسب 9 امتياز به عنوان صدرنشين صعود کرد و شيلي هم به عنوان تيم دوم راهي مرحله بعد شد.
گروه B ؛ 1- هلند 2- شيلي +جدول نهايي
تيم‌هاي ملي هلند و شيلي در دور سوم مرحله گروهي رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل، در گروه B و از ساعت 20:30 به مصاف هم رفتند که اين ديدار در نهايت با برتري هلند به پايان رسيد.
در اين ديدار که در ورزشگاه کورينتيانس شهر سائوپائولو انجام مي‌شد، دو تيم براي اينکه بتوانند خود را به عنوان تيم صدرنشين گروه B معرفي کنند، برابر هم قرار گرفتند. نيمه اول اين ديدار با تساوي بدون گل به پايان رسيده بود، اما در نيمه دوم شاگردان فن‌خال در دقيقه 77 روي يک ارسال توسط لروي فر به گل رسيدند. لاله‌هاي نارنجي در دقايق پاياني بازي نيز توسط ممفيس به گل رسيدند تا با گل دقيقه 2+90 اين بازيکن هلند با نتيجه 2 بر صفر بازي را به پايان برساند. هلندي‌ها با اين پيروزي 9 امتيازي شدند و به عنوان تيم اول گروه B بايد به مصاف تيم دوم گروه A بروند.

اسپانيا نوميدانه استراليا را برد

مدافع عنوان قهرماني با برتري مقابل استراليا با کسب 3 امتياز با جام بيستم وداع کرد. در گروه B رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل تيم‌هاي ملي استراليا و اسپانيا از ساعت 20:30 در ورزشگاه بايکساداي شهر کوريتيبا به مصاف هم رفتند که در پايان اين ديدار تشريفاتي، ماتادورهاي با سه گل به برتري رسيدند.

نماينده آسيا و قهرمان دوره قبلي جام جهاني که با شکست برابر هلند و شيلي خود را حذف شده مي‌ديدند، در اين بازي تشريفاتي براي حفظ حيثيت به مصاف هم رفتند که نيمه اول اين ديدار با نتيجه يک بر صفر به سود اسپانيا به اتمام رسيد. برتري شاگردان دل‌بوسکه در نيمه دوم علاوه بر حفظ شدن، بر کيفيتش نيز افزوده شد و اسپانيايي‌ها موفق شدند دو گل ديگر به ثمر برسانند. گل‌هاي اين ديدار را داويد ويا (36)، فرناندو تورس (69) و خوان ماتا (82) به ثمر رساندند تا مدافع عنوان قهرماني، با يک پيروزي پر گل با اين دوره از رقابت‌ها خداحافظي کند.

جدول نهايي گروه B 
  تيم بازيها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتياز  
1 هلند 3 3 0 0 10 3 7 9  
2 شيلي 3 2 0 1 5 3 2 6  
3 اسپانيا 3 1 0 2 4 7 3- 3  
4 استراليا 3 0 0 3 3 9 6- 0