به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۴۶۲۱۳

اروپا: تحریم‌های بیشتر در انتظار روسیه

گروه بين الملل: وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا تهدید کردند اگر روسیه در همکاری با برنامه صلح پیشنهادی اوکراین ناکام بماند و برای توقف ارسال تسلیحات و اعزام نیرو در مرز شرقی اوکراین اقدامی صورت ندهد به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور می‌پردازند.
اروپا: تحریم‌های بیشتر در انتظار روسیه
وزیر امور خارجه سوئد گفت: روسیه جنگ تبلیغاتی با گسترشی سریع را در پیش گرفته و هیچ نشانه‌ای از بستن مرز با اوکراین و متوقف کردن ارسال تجهیزات و تسلیحات نظامی به مخالفان دولت کی‌یف دیده نمی‌شود. کارل بیلدت افزود: شبه نظامیان مسلح و تانک‌ها به حرکت خود به سمت مرز ادامه می‌دهند. اگر روسیه می‌گوید که نمی‌داند چگونه مرزهایش را با شرق اوکراین ببندد، من فکر نمی‌کنم که بتوان برای توقف تحریم‌ها علیه مسکو از جانب جامعه بین‌الملل نیز چاره‌ای اندیشید.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفت: اتحادیه اروپا به دنبال توافق بر سر تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در نشست روز جمعه هفته جاری است و این در صورتی است که مسکو با دولت کی‌یف در اجرای برنامه صلح با جدایی طلبان شرق اوکراین همکاری نکند. هیگ ادامه داد: ما از نزدیک اقدامات روسیه را در توقف ارسال تجهیزات به شرق اوکراین که هدفش مسلح کردن گروه‌های غیرقانونی است زیر نظر داریم. ما به دنبال این هستیم که روسیه از برنامه صلح رئیس جمهوری اوکراین حمایت کند. وزیر امور خارجه لیتوانی نیز از روسیه خواست تا ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی را برای اجتناب از تحریم‌های سخت‌تر و شدیدتر متوقف کند.