به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۳ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۴۶۲۲۷

به دنبال ایجاد محصولات ارگانیک هستیم

گروه جامعه: مدیر هماهنگی مراکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: در برنامه‌های آتی به دنبال پیگیری ایجاد خوشه محصولات ارگانیک و سالم هستیم.
به دنبال ایجاد محصولات ارگانیک هستیم
مهندس شهاب خوش خوی در بازدید هیأت یونانی ‌رشته کشاورزی از پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، اظهار کرد: در مراکز رشد از طرح‌ها و ایده‌هایی که دارای نوآوری و فناوری هستند، جهت رسیدن به مرحله تجاری سازی حمایت می‌کنیم. خوش خوی گفت: در حال حاضر چندین مرکز رشد اقماری در شهرستان های روانسر، سرپل ذهاب، سنقر، کنگاور‌ و اسلام آباد غرب و دو مرکز رشد عمومی و ICT در مرکز استان در حال فعالیت هستند. وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های آتی به دنبال تأسیس مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری هستیم، گفت: خوشبختانه پارک علم و فناوری کرمانشاه به عنوان مرجع مرکزیت مالکیت فکری شناخته شده است. خوش خوی گفت: در حال حاضر چهار واحد تحت حمایت پارکی، 37 واحد تحت حمایت در مرحله رشد و 21 واحد تحت حمایت پیش رشد داریم که جمعا 62 واحد کشاورزی مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: پیگیری خوشه محصولات ارگانیک سالم در پارک علم و فناوری، تولید بذر گیاهان دارویی، طرح کنترل بیولوژیک آفات (‌زنبورهای کنترل آفات)، تولید بذر مادری سیب زمینی، حضور در نمایشگاه‌های استانی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اقدامات انجام شده در این مرکز است. وی یکی از مشکلات کشاورزی استان را علف‌های هرز دانست و گفت: حدودا 30 تا 40 درصد محصولات استان کرمانشاه دامنگیر این مهمان ناخوانده هستند که در مقابل استفاده از علف‌کش‌ها به کشاورزی استان ضربه وارد می‌کند، بنابراین باید بتوانیم یک راهبرد عملیاتی برای جایگزینی آن پیدا کنیم.

مهدی عبدالمالکی مدیر روابط عمومی و اموربین الملل پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز در این نشست اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه از طرح‌ها و ایده‌های نو و فناورانه حمایت می‌کند. وی افزود: ساختار حمایتی مجموعه پارک برای تبدیل ایده به محصول در قالب یک شرکت خصوصی است که در نهایت فرد نوآور بتواند به صورت مستقل و فرای ساختارهای دولتی به فعالیت‌های خود ادامه دهد. عبدالمالکی بیان کرد: علی‌رغم اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه کمتر از 10 سال است که در استان فعالیت می‌کند، اما خوشبختانه فعالیت‌های پایه‌ای و ساختاری خوبی انجام داده است.
مرجع : ايسنا