به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۳ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۴۶۲۸۳

دموکراسی از صندوق رای آغاز می‌شود

گروه بين الملل: نخست‌وزیر ترکیه ضمن انتقاد شدید از افرادی که می‌گویند در دموکراسی، همه‌ چیز صندوق رای نیست، گفت: مردمی که نتیجه انتخابات دموکراتیک را نمی‌پذیرند، دموکراسی شبیه به دموکراسی رئیس‌جمهوری مصر خواهند داشت.
دموکراسی از صندوق رای آغاز می‌شود
رجب طیب اردوغان گفت: افرادی که در تلاشند تا با کمک کوکتل مولوتف، سنگ و چوب به قدرت برسند، در این کشور هرگز به قدرت نخواهند رسید. در ترکیه شما از طریق صندوق رای به قدرت می‌رسید. اگر دموکراسی را نمی‌پذیرید، دموکراسی شما شبیه به دموکراسی عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر خواهد بود.

اردوغان پیشتر گفته بود، سیسی را که با کودتای نظامی به قدرت رسیده، به عنوان رئیس‌جمهوری مصر به رسمیت نخواهد شناخت. دولت ترکیه تحت نخست‌وزیری اردوغان یکی از منتقدان برجسته کودتای نظامی است که از ایجاد روابط دیپلماتیک با دولت جدید تحت حمایت ارتش مصر امتناع کرده است.

اردوغان افزود: دموکراسی از صندوق رای آغاز می‌شود و صندوق رای قابل احترام است. وی ضمن انتقاد از افرادی که می‌گویند دموکراسی تنها از طریق صندوق رای بدست نمی‌آید، گفت: متاسفم اما در دموکراسی، صندوق رای همه چیز است.

اردوغان ادامه داد: ما در سال گذشته میلادی به طور موفقیت‌آمیز بر تمامی مشکلات غلبه کردیم. حال اگر آنچه اتفاق افتاده است را فراموش کرده‌ایم، در حقیقت اشتباه از ماست.
مرجع : ايسنا