به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۴ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۴۶۳۷۶

لبنیات برای مبتلایان به سرطان مفیداست

گروه سلامت: در یک مطالعه جدید آشکار شد رژیم غذایی حاوی فرآورده‌های لبنی طول عمر مبتلایان به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد.
لبنیات برای مبتلایان به سرطان مفیداست
در این بررسی همچنین مشخص شد افرادی که در رژیم غذایی‌شان مقدار بیشتری مواد لبنی می‌گنجانند طول عمر بیشتری دارند و به طور کلی خطر مرگ زودرس در آنان کمتر است. «پیتر کامبل»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: هرچند لازم است پیش از هر تغییری در رژیم غذایی مبتلایان به این سرطان بررسی‌های بیشتر برای تایید نتایج این تحقیق انجام شود اما تاکنون مطالعات ما نشان داده است که مصرف شیر و کلسیم طول عمر مبتلایان سرطان روده را افزایش می‌دهد. کامبل همچنین افزود: هرچند در این بررسی رابطه بین مصرف محصولات لبنی با طول عمر نشان داده شده اما تایید نمی‌کند که مصرف مواد لبنی علت مستقیم افزایش طول عمر است.

این در حالی است که دکتر «دونالد آبرامز» از دانشگاه کالیفرنیا که در این مطالعه شرکت نداشته،‌ خاطر نشان کرد: به نظر احمقانه است که مصرف شیر به تنهایی این تاثیر را داشته باشد زیرا طبق این بررسی افرادی که شیر می‌نوشند فعالیت بدنی بیشتری دارند، مقدار گوشت قرمز کمتری مصرف می‌کنند و مصرف میوه و سبزیجات در آنان بیشتر است و به همین دلیل نمی‌توان گفت که یک فاکتور به تنهایی می‌تواند عمر مبتلایان به این سرطان را بیشتر کند. در این بررسی تیم تخصصی کامبل سوابق پزشکی 2300 فرد مبتلا به سرطان روده بزرگ را که بین سال‌های 1992 و 2009 میلادی بیماری‌شان تشخیص داده شده بود مورد مطالعه قرار دادند. در سال 2010 میلادی از میان این افراد 949 بیمار فوت کردند که علت مرگ 408 نفر از آنان سرطان بوده است. به گزارش هلث دی نیوز، این متخصصان مشاهده کردند افرادی که بیشترین مقدار لبنیات را مصرف می‌کنند و مقدار کلسیم دریافتی‌شان بیشتر است، زندگی طولانی‌تری دارند.
مرجع : ايسنا