به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۴۶۳۸۹

دولت درباره شبکه ملی اطلاعات زيادي دارد

گروه اقتصادي: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که شبکه ملی اطلاعات یک شبکه گسترده است که شورای عالی فضای مجازی آن را تصویب کرده است گفت: دولت به خوبی می داند که قرار است چه اقدامی انجام شود.
دولت درباره شبکه ملی اطلاعات زيادي دارد
«محمود واعظی» روز چهارشنبه پس از نشست هیات وزیران در جمع خبرنگاران مبنی بر اعلام نظر برخی از رسانه ها درباره این که طرح دولت نسبت به شبکه ملی اطلاعات مشخص نیست، بیان کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: آنچه که مردم باید بدانند کلیات، کارآمدی، محصولات و دستگاه هایی است که در این شبکه فعالیت دارند، این که همه افراد بخواهند بدانند دقیقا ما چه می کنیم ضروری نیست. واعظی اعلام کرد: حال اگر کسی که مقداری فناوری اطلاعات(IT ) می داند باید درباره شبکه ملی اطلاعات نظر دهد برخی نظراتی که ارایه می دهند ارتباطی با کار ما ندارند.

*** افزایش پهنای باند از 500 به 1200 گیگابیت بر ثانیه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که کار شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است، گفت: تا چند ماه دیگر برای اجرای این شبکه به مناقصه خواهیم رفت و اولین گام آن برداشته می شود. وی ادامه داد: مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات، این وزارتخانه را به سمت دولت الکترونیک سوق می دهد، در 10 ماه گذشته پهنای باند داخلی از 500 گیگابیت بر ثانیه به 1200 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است که خود موجب افزایش کل سرعت اینترنت می شود. واعظی، اقدام دیگر دولت را افزایش میزبانی های داخل کشور بیان کرد و گفت: در گذشته 90 درصد میزبانی های ارتباطی از خارج از کشور تامین می شد، در حالی که اکنون این رقم به 30 درصد میزبانی های داخلی و 70 درصد میزبانی های خارجی رسیده است.
مرجع : ايرنا