به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۶ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۴۶۵۵۸

علم‌الهدی: پارسال روزه‌خواری بیچاره‌مان کرد

گروه سياسي: امام جمعه مشهد گفت: سال گذشته تظاهر به روزه‌خواری در خیابان‌ها ما را بیچاره کرد و دستگاه‌های اجرایی باید جلوی روزه‌خواری را بگیرند.
علم‌الهدی: پارسال روزه‌خواری بیچاره‌مان کرد
آیت الله احمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در جوار ضریح منور رضوی با اشاره به دو حادثه ششم و هفتم تیر ماه سال هزارو 360 ابراز کرد: در این دو روز دو حادثه مهم در کشور ما اتفاق افتاد اما آنچه قابل توجه است حادثه ششم تیر ماه است که با عنایت خداوند و امام زمان ذخیره ای که برای رهبری نظام از آن روز اندوخته شده بود از دل این حادثه حفظ شد.

وی افزود: وجود مقدس مقام معظم رهبری از دل این جریان محفوظ ماند و پزشکان گفتند اگر به اندازه یک لباس پوشیدن می‌خواستیم صبر کنیم برای زنده ماندن مقام معظم رهبری به نتیجه نمی‌رسیدیم. آیت الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به جنایات گروه داعش در عراق گفت: هر جنایتی را که امروز داعش در عراق انجام می‌دهد منافقان در 12 هزار ترور ناجوانمردانه انجام دادند. وی افزود: اگر پیرمرد کشی، بچه کشی، زن کشی و کشتن پدر و مادر در مقابل چشم بچه توسط داعش انجام می‌شود همین کار ها را هم منافقان انجام دادند.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: امروز روزی نیست که ما فکر کنیم یک مشت تکفیری در گوشه‌ای از مملکت پیدا شوند و بتوانند مملکت را به هم بریزند، امروز نیرو های امنیتی، نظامی و انتظامی قدرتشان به حدی رسیده که هیچ توطئه‌ای در کشور ما قابل اجرا نیست. وی عنوان کرد: آنچه امروز نشانه گرفته شده باورها، نوع فکر، اندیشه و اعتقادات، رفتارهای ارزشی و ساختار ولایی ما است که دشمن سعی دارد با از بین بردن این چهار مسئله به اهدافش برسد. عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دشمن امروز 160 شبکه ماهواره‌ای و هزاران سایت ضدانقلاب و ضد فرهنگی و میلیون‌ها پیام ضددینی و اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی و فیس بوک راه اندازی کرده تا به اهداف خودش برسد. وی ادامه داد: آن وقت آقایان مسئولان می‌گویند مسائل فرهنگی به ما مربوط نیست و حوزه‌های علمیه باید وارد شوند مگر روزی که جنگ شروع شد دولت گفت به ما مربوط نیست؟

آیت الله علم الهدی بیان کرد: به ما هم می گویند شما به مردم چه کار دارید، کسی که می‌خواهد هرزه باشد، باشد مردم می خواهند بی دین باشند، باشند ما مسئول نیستیم. خطیب نماز جمعه مشهد افزود: آیا اگر دشمن بیاید و بخواهد مملکت را به هم بریزد مسئولان باید بگویند به ما مربوط نیست و اگر یک نفر هم در نماز جمعه فریاد بزند مسئولان باید بگویند به مردم چه کار دارید؟ وی سپس با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با امکانات مجازی و فرهنگی به اهدافش برسد خطاب به مردم گفت: مردم شما بیایید و جلوی فسق و فجور را بگیرید. امام جمعه مشهد با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان گفت: سال گذشته تظاهر به روزه خواری در خیابان ها ما را بیچاره کرد، دستگاه‌های اجرایی باید جلوی روزه خواری را بگیرند. وی افزود: سال گذشته حرکتی آغاز شد و به اسم زائران مسافر اجازه سرو غذا را در برخی نقاط دادند، می‌گویند زائر چه کند او نهارش را در گوشه‌ای می‌خورد چرا می‌خواهید تظاهر به روزه خواری کند. آیت الله علم الهدی تاکید کرد: من از نیرو های انتظامی و اماکن انتظار دارم با کمال قاطعیت با روزه خوران برخورد کنند.
مرجع : مهر