کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادامه بازیِ مرموز «مشایی کجاست»!

خبرآنلاين , 7 تير 1393 ساعت 19:52

گروه سياسي: بازی "مشایی کجاست؟" ادامه دارد.


بیش از یک سال از رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی و نقش بر آب شدن رویاهای طرفداران "دولت بهار" گذشته است. با وجود این که احمدی نژاد مدتی است که حضور در محافل سیاسی پروژه "بازگشت" به سیاست را کلید زده اما دیگر خبری از "یار گرمابه و گلستان " او نیست. چندی پیش داوود احمدی نژاد، برادر رییس دولت نهم و دهم از جدایی برادرش از آن چه محافظه کاران "جریان انحرافی" می نامند خبر داد. او گفت شنیده است برادرش مشایی و بقایی، دو یار نزدیک به خود را "دک" کرده است. این خبر به سرعت در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بازتاب یافت. حالا رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم می گوید اخباری که درباره جدایی مشایی از احمدی نژاد عنوان می شود درست نیست. حجت الاسلام عباس امیری فر در حاشیه مراسم سالگرد شهادت شهید عباسعلی ناطق نوری گفت: مشایی و احمدی نژاد از هم جدا نشدند و با هم جلسه دارند. ساختمانشان عوض شده است و دفتر مشایی به دانشگاه ایرانیان منتقل شده است.

پیش تر علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه محمود احمدی نژاد نیز در سخنانی مشابه به "تدبیر" گفت :"محل كار آقايان مشايي و بقايي در جاي ديگري غير از دفتر كار دكتر احمدي نژاد قرار دارد. استفاده از تعبير جدايي ، مناسب چنين اتفاقي نيست." اظهارات امیری فر که او نیز از سوی محافظه کاران عضوی از "جریان انحرافی" محسوب می شود، در حالی مطرح شده که غیبت اسفندیار رحیم مشایی در محافل عمومی و حضور ثابت غلامحسین الهام در کنار محمود احمدی نژاد، بر گمانه زنی ها درباره جدایی این دو دامن زده بود. هر چند از همان زمان برخی معتقد بودند این جدایی ظاهری است و تنها برای کاهش فشار محافظه کاران صورت گرفته است.

حالا مدتی است که احمدی نزاد جلوی دوربین ها بازگشته اما برابر سوال "جدایی از اسفندیار" تنها لبخند می زند. شاید این لبخند هم برای زنده نگاه داشتن امید در دل طرفداران باشد هم پیام به حامیانش سابقش در انتخابات 84 و 88 که بار دیگر می توانند روی او حساب کنند. هر چند او بهتر از هر کسی می داند که دوستان سابق و دشمنان امروز حضور مشایی را خط قرمز می دانند و هیچ گاه بازگشت او را تحمل نخواهند کرد. بنابراین چندان عجیب نیست که از یک سو خبر جدایی اش از پدر عروسش منتشر می شود و گاهی دیگر تکذیب؛ شاید تردید در دل مخالفان و منتقدان، برگ برنده او و یارانش برای تلاشی دیگر و ساختن دولتی دیگر باشد. بازی مرموز با سوال "مشایی کجاست؟"


کد مطلب: 46663

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/46663/ادامه-بازی-مرموز-مشایی-کجاست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir