به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۴۶۷۴۶

صدای کدام خوانندگان را رمضان می‌شنویم؟

گروه فرهنگ و هنر: صدای خوانندگانی چون علیرضا قربانی، مازیار فلاحی، زانیار خسروی، مرتضی پاشایی و مهدی یراحی به واسطه‌ی استفاده در تیتراژ برنامه‌های مناسبتی، در ماه رمضان هر روز شنیده می‌شود.
صدای کدام خوانندگان را رمضان می‌شنویم؟
تلویزیون ماه رمضان امسال برای ویژه برنامه‌هایش با پنج خواننده شناخته شده همکاری خواهد داشت که صدای سه تن از آنها در سریال‌ها‌ی رمضانی امسال شنیده خواهد شد.

 «مدینه» و صدای علیرضا قربانی
تیتراژ سریال «مدینه» سیروس مقدم که از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، با صدای علیرضا قربانی همراه است و کارن همایونفر آهنگسازی آن را برعهده دارد. علیرضا قربانی تاکنون خوانندگی تیتراژ سریال‌های تلویزیونی چون «کیف انگلیسی»، «مدار صفردرجه»، «وضعیت سفید»، «آخرین روزهای زمستان» و ... را انجام داده است. وی همچنین از میان کارهای تلوزیونی‌اش خوانندگی سریال مناسبتی «شب دهم» را که ویژه ماه محرم بود برعهده داشت.

 زانیار خسروی و خوانندگی تیتراژ سریال شبکه دو

همچنین خوانندگی تیتراژ سریال «فاخته» که از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت، بر عهده زانیار خسروی است. وی که برادر کوچکتر سیروان خسروی است تاکنون خوانندگی تیتراژ سریال‌های تلویزیونی را تجربه نکرده است و از کارهای سینمایی او می‌توان به «برف روی کاج‌ها» اشاره کرد.

 «هفت سنگ» تلویزیون با صدای مازیار فلاحی

و در نهایت تیتراژ تنها سریال طنز ماه رمضان امسال که «هفت سنگ» نام دارد را مازیار فلاحی می‌خواند. فلاحی تاکنون در کارنامه کاری‌ تلویزیونی اش، خوانندگی تیتراژ سریال «قلب یخی»، «یلدا» و ... را به ثبت رسانده است.

 خوانندگان «ماه عسل» امسال تلویزیون

ویژه برنامه «ماه عسل» که هرسال در ماه مبارک رمضان با اجرای احسان علیخانی به روی آنتن می‌رود، امسال هم با دو خواننده، تیتراژ ابتدایی و پایانی‌اش را آماده می کند. مرتضی پاشایی و مهدی یراحی از خوانندگان تیتراژ ابتدایی و پایانی این ویژه برنامه هستند. از جمله کارهای مهدی یراحی در تلویزیون می‌توان به سریال «ساختمان پزشکان» و برنامه‌هایی چون «ماه عسل»، «شب شیشه‌ای»، «بوی عیدی» و... اشاره کرد. مرتضی پاشایی که خوانندگی تیتراژ ابتدایی «ماه عسل» امسال تلویزیون را بر عهده دارد، چند ماه قبل تیتراژ ویژه برنامه سال تحویل شبکه سه را گروهی اجرا کرده است. تیتراژ ابتدایی «ماه عسل» در سال گذشته با صدای فرزاد فرزین و همچنین تیتراژ پایانی آن با صدای مهدی یراحی همراه بود.

مرجع : ايسنا