به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۴۶۷۵۸

برای جلوگیری از گرمازدگی "سیب" بخورید

گروه سلامت: یکی از مشکلاتی که با شروع فصل گرم سال شایع می‌شود، نوع تغذیه و مصرف مواد غذایی است که مانع گرمازدگی شده و آب بدن فرد را نگه دارد.
برای جلوگیری از گرمازدگی "سیب" بخورید
دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه گفت: مشکل شایعی که در فصل گرما برای مردم ایجاد می‌شود، تعریق زیاد و از دست دادن آب بدن است و علاوه بر اینکه بدن را دچار کم‌آبی می‌کند، توان و انرژی افراد برای انجام فعالیتهای روزانه را کاهش می‌دهد و مصرف برخی از مواد غذایی موجب عطش می‌شود که شامل غذاهای حاوی نمک سدیم و چربی بالاست. وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مواد غذایی نان است که سدیم و نمک بالایی داشته و عطش را زیاد می‌کند، بهترین غذاها، مواد غذایی حاوی فیبر بالا هستند، فیبرها با ذخیره آب و آزاد کردن تدریجی آب در روده بزرگ احساس تشنگی را در فرد کاهش می‌دهند و ضمن حفظ آب بدن، طراوت و شادابی به همراه دارند.

این متخصص تغذیه گفت: سیب میوه بسیار خوبی است که مصرف روزانه آن ضمن اینکه حاوی فیبر است، خاصیت جذب آب بالایی دارد، همچنین مصرف انواع سبزی، ماست در غذا و استفاده از سالاد به همراه غذا، کمک زیادی به حفظ آب بدن می‌کند. ضمن اینکه مصرف انواع میوه بعد از غذا بسیار مطلوب است و برای حفظ آب بدن و جلوگیری از گرمازدگی توصیه می‌شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران