به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۴۶۷۵۹
نماینده لاهیجان در مجلس:

استفاده اصلاح‌طلبان از دولت ممنوع نیست

گروه سياسي: نماینده لاهیجان در مجلس در خصوص ادعای برخی گروه‌های اصولگرا مبنی بر این که اصلاح‌طلبان از دولت سوء استفاده می‌کنند گفت: ترکیبات و تفکرات نقش تعیین کننده‌ای در استفاده از یک جایگاه یا قوه دارند لذا از نظر تفکر و ترکیب استفاده اصلاح طلبان از دولت ممنوع نیست بلکه اصلاح‌طلبان برای استفاده از دولت به جهاتی برای خود حق نیز قائل هستند.
استفاده اصلاح‌طلبان از دولت ممنوع نیست
ایرج ندیمی در گفت‌وگو با  ایلنا در خصوص اظهارات اخیر رئیس قوه قضاییه در رابطه با صدا و سیما مبنی براینکه صدا و سیما حیاط خلوت عده‌ای خاص شده است، اظهار داشت: صدا وسیما به دلیل حضوری که در خانه‌ها و محافل دارد و ارزشی که از جهت تبلیغ دارد باید به نوعی برآیند اجتماع باشد. وي با اشاره به ناراضی بودن دولت از عملکرد صدا و سیما نیز افزود: وقتی دولت می‌گوید از صدا و سیما راضی نیست این می‌تواند به این معنی باشد که قوه مجریه از اشخاص یا آن دسته از منتقدانی که بدون در نظر گرفتن وظایف، اختیارات یا منابع و امکانات، قوه مجریه را زیر سوال می‌برند ناراضی است و قوه قضاییه هم می‌تواند همین نظر را داشته باشد که از نظر حزبی، سیاسی و قوه‌ای، برنامه‌ها به نحوی چیدمان می‌شود که خروجی این چیدمان در حقیقت علیه یک قوه قانونی باشد نه علیه شخص و لذا این دو با هم تفاوت دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص دلیل طرح مکرر بحث فتنه از سوی برخی از افراد و گروه‌ها، اذعان داشت: ما معتقدیم آنان که در مقابل قانون اساسی و رای مردم ایستادند از نظر قانونی قابل دفاع نیستند و آن دسته از رفتارهایی که غیر قانونی باشد به هر صورت محل تأمل قضایی است.
وی افزود: اما در اینجا دو سوال مطرح است؛ یک سوال این است که آیا هدف از طرح مداوم مباحث فتنه انذار و توجه دادن به مردم است و یا اینکه هدف این است که ما گروهی را با توسل به این موضوع همواره از پیش محکوم کنیم.

ندیمی در توضیح این مطلب گفت: ما برای آقایان موسوی و کروبی یک تعریف قضایی قائل هستیم و در این بحثی وجود ندارد و هر آنچه اتفاق بیافتد به تناسب قانون و استنادات قانون قضا قابل تأمل است اما اینکه به نام این دو، جمعیت کثیری را همواره محکوم کنیم فاقد وجاهت است. این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: گروهی که تا پیش از صحبت‌های مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات به کاندیدایی تایید شده از سوی شورای نگهبان گرایش داشتند نباید مورد سوال قرار بگیرند اما آنهایی که به خیابان ریختند و درگیری و مسائلی را به بار آوردند بحثی جداگانه دارد. دومین گروه کسانی هستند که از نظر فکری با تفکر یک گروه هماهنگ نیستند اما ما از لحاظ قانونی برای آنها شأن فعالیت قائل هستیم. لذا وقتی به آقای روحانی و همتایانشان اجازه می‌دهند که در انتخابات شرکت کنند و رای بیاورند و رئیس جمهور شوند به همان اندازه نیز باید به همفکران آنها اجازه فعالیت داده شود.

ندیمی تصریح کرد: آنچه در حال حاضر محل تأمل است این است که درمورد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اگر کسی تا قبل از جریان خطبه مقام معظم رهبری اقدامی قانونی نظیر رای دادن و حمایت کردن از کاندیدایی خاص داشته باشد نمی توان آنها را به صرف انجام چنین اقداماتی محکوم کرد. نماینده لاهیجان با بیان اینکه طرح مداوم عناوین و واژه‌ها و انطباق و الصاق آن به اشخاص می‌تواند جرم محسوب شود، افزود: شما وقتی به فردی برچسب فتنه می‌زنید معنی‌اش این است که یک عمل غیر قانونی انجام داده‌اید و اگر آن فرد علیه شما شکایت کند می‌تواند شکایت خود را پیش ببرد. ندیمی در رابطه با اظهار نظر برخی از افراد مبنی بر اینکه اصلاح طلبان از دولت استفاده می‌کنند، نیز خاطر نشان کرد: آقای روحانی هیچ وقت اعلام نکرده که اصلاح طلب نیست بلکه همواره از تجمیع دو تفکر اصولگرایی و اصلاح طلبی سخن گفته و بنابراین اصلاح طلبان هم به لحاظ نزدیکی به تفکر رئیس قوه مجریه و هم به لحاظ نقشی که در انتخابات داشته اند در دولت سهم دارند.

مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۸ ۱۷:۰۳
لطفا نيروهاي اصلاح طلب را فرماندار كنيد (238213)
حامد
Europe
۱۳۹۳/۰۴/۰۸ ۱۹:۰۷
خوب‏ ‏جناب ندیمی شما که تقریبا همون حرفای اصولگراها رو زدین. یعنی مردم حق نداشتن بفهمن چی سر رایشون اومده؟ الان مهمه که ما ها رو فتنه گر صدا کنن؟ یعنی ما برای اینکه به ما نگن فتنه گر باهد بیخیال موسوی و کروبی میشدیم؟‏!‏ (238272)
فر وزان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۰۸ ۲۰:۱۷
استراتژی گروه مقابل در برابر اصلاح طلبان در تمام موضوعات دارای دو مشخصه مشترک است:
1. هر شرایطی را به میدان جنگ بین خود و اصلاح طلبان جلوه می دهند.
2. بلافاصله خاکریز خود را در انتهای جبهه اصلاح طلبان بنا می کنند.

استراتژی تقابل با این گروه:
" اجبار آنها به باز کردن جبهه های مختلف با طرح موضوعات مختلفی که آنها مجبور باشند برای هر کدام آرایش جنگی بگیرند". (238310)