به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۰ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۴۷۰۱۶
نجات 7 نفر از میان دود و آتش

آتش‌نشان مشهدی در آتش سوخت

گروه حوادث: سرپرست ایستگاه 1 ، 32 و 44 سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد گفت: آتش نشان فداکار مشهدی سعید ویرانی، که برای نجات نوجوان 16 ساله به آتش زده بود دچار سوختگی عمیق شد و در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) تحت مداوا قرار دارد.
آتش‌نشان مشهدی در آتش سوخت
حسین صالح نظر آباد در توضیح این حادثه گفت: ساختمان سه طبقه واقع در خیابان آیت الله عبادی مشهد  صبح امروز طعمه حریق شد که  نيروهاي عملياتي ايستگاه یک در اولین دقایق به محل عازم شدند.وی توضیح داد: گستردگي آتش، بافت مسکونی محل حادثه و وجود مقادیر زیادی از اقلام قابل اشتعال و تند سوز، دود و حريق را در این حادثه افزایش داد که همين امر و حجم انبوهی از مواد قابل اشتعال آتش را به طبقات دیگر سرایت داد. صالح نظرآباد گفت: در این حادثه آتش نشان "سید سعید ویرانی" از ایستگاه شماره یک برای نجات نوجوانی در پشت بام با شیلنگ آب به سمت پشت بام و به دل آتش زد که متاسفانه با شعله ور شدن ناگهانی حریق یعنی " فلش اُور " وی از ناحیه سر، صورت، دست و پا دچار سوختگی عمیق شد و جهت مداوا به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شد.

وی گفت: در ادامه این عملیات 10 آتش نشان از دو ایستگاه 44و 28 را به محل حادثه فرستاده شد که البته به این دلیل که این آتش سوزی در شرایط توسعه به ستاد فرماندهی سازمان اطلاع داده شده بود ، هر لحظه امکان داشت شعله های آتش به سرعت به کل ساختمان و اماکن مسکونی مجاور نیز سرایت و گسترش یابد. وی افزود: با حضور آتش نشانان در محل حادثه و شناسایی کانون آتش سوزی و اقدامات اطفائی از گسترش بیشتر آن به سایر طبقات جلوگیری شد و آتش نشانان توانستند در عملیاتی نفس گیر در دقایق اولیه آتش را مهار و خاموش کنند.

به گفته صالح نظر آباد کانون اصلی حریق صحن حیاط این منزل مسکونی با کاربری انبار پارچه بوده است و 7 تن از اهالی این ساختمان در میان دود و آتش محبوس شده بودند که آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسيم شدند و گروه اول اقدام به جستجوي محبوس شدگان اقدام کرد و گروه دوم با استفاده از تجهیزات حریق را اطفا کرد.

وی تاکید کرد: نوجوان 16 ساله ای که بر روی پشت بام این ساختمان محبوس شده بود نیز دچار دود گرفتگی سطحی شد و با توجه به گستردگی آتش سوزی، علت حادثه پس از بررسی های کارشناسانه اعلام می شود.
مرجع : مهر