به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۱ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۴۷۱۰۲

بازگشت شاهکار تخریب‌شده مونه به موزه

گروه فرهنگ و هنر: نقاشی تخریب‌شده‌ای از کلود مونه، هنرمند مشهور فرانسوی دوباره روی دیوار گالری هنری دوبلین آویخته شد.
بازگشت شاهکار تخریب‌شده مونه به موزه
رودخانه آرژنتویی با یک قایق تنها تابلوی هشت میلیون پوندی کلود مونه که مردی آن را با مُشت پاره کرده بود،‌ پس از مرمت به گالری شین رینبرگ دوبلین ایرلند بازگشت. گالری رینبرگ اعلام کرد، نقاشی که در ژوئن 2012 مورد تهاجم یک بازدیدکننده‌ خرابکار قرار گرفت، پس از 18 ماه صرف وقت و مرمت تخصصی دوباره روی دیوار این مکان هنری دیده می‌شود. مدیر این گالری آسیب وارده به اثر مونه را بزرگ و شوکه‌کننده خواند و گفت: این نقاشی اکنون پشت شیشه‌ محافظ و با انعکاس کم نگهداری می‌شود. محفظه‌ تدارک دیده شده برای این تابلو فیلتر ماورای‌ بنفش دارد و دمای آن کنترل شده است.

این نقاشی رنگ و روغن تنها اثر خالق نیلوفرهای آبی است که در ایرلند نگهداری می‌شود. مونه این تابلوی 55 در 65 سانتی‌متری را در سال 1874 خلق کرد. این نقاشی مطرح در آن زمان از یک قایق به عنوان استودیوی شناور خود استفاده می‌کرد تا تصاویری از رودخانه‌ سین را به ثبت برساند.

تابلوی نقاشی مونه صدرنشین فهرست بازدید رایگان گالری شین رینبرگ دوبلین است. کلود مونه بنیانگذار سبک امپرسیونیسم در نقاشی فرانسوی بود. اصطلاح امپرسیونیسم از یکی از نقاشی‌های او با عنوان امپرسیون نشات گرفته است. وی از سال 1914 به بعد در دوره‌ای طولانی به کشیدن چنین تابلوهایی پرداخت. در 1921 مجموعه‌ای از کارهایش مورد قبول دولت واقع گردید و موزه‌ نارنجستان پاریس برای نگهداری آن‌ها بازسازی شد. مونه مهم‌ترین نماینده‌ امپرسیونیسم به شمار می‌رود. آثار زیادی از وی به جای مانده است و در بسیاری از نگارخانه‌های مهم دنیا از آن‌ها نگهداری می‌شود.
مرجع : ايسنا