به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۱ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۷۱۰۹

پراید، نخستين خودروی مورد علاقه سارقان!

گروه جامعه: سرهنگ علی غیاثوند در گفتگویی اظهار داشت: تنها 5 درصد سرقت خودرو برای سند نمره کردن و به فروش رساندن آن در کشور انجام شده و بیشتر سرقت های خودرو منجر به سرقت لوازم و قطعات داخلی خورو شده و سپس سارقان ماشین را در محله ای خلوت رها می کنند. در حال حاضر 96 درصد خودروهای سرقتی از سوی ماموران کشف و به صاحبانشان تحویل می شود.
پراید، نخستين خودروی مورد علاقه سارقان!
وی با اعلام اینکه سارقان خودرو کشور حرفه ای نیستند،افزود:9 درصد سرقت های کشور را سرقت خودرو تشکیل می دهد. این درحالی است که نسبت وقوع سرقت در خردادماه امسال نسبت به اردیبهشت ماه 7.2 درصد کاهش یافته است. معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با اعلام اینکه 80 درصد خودروهای سرقتی سال گذشته مدلشان زیر 86 بود،گفت: همزمان با نصب سویچ ضد سرقت از سال 86 روی خودروهای داخلی ایمنی اندکی افزایش یافته و سرقت کاهش یافته است.

پراید و پژو، خودروی مورد علاقه سارقان
وی در مورد بیشترین خودروهایی که از سوی سارقان ربوده می‌شود، گفت: پراید، بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده است اما باید توجه داشت که اقبال عمومی و همچنین تولید این وسیله نقلیه در کشور زیاد است. پس از پراید، گروه پژو و پیکان،نیسان و وانت مزدا بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده اند.در سال 92 تنها 10 خودروی پرایدی که تولید همان سال بود سرقت شد. این نشان از ارتقا ایمنی خودروها دارد.

غياثوند با بیان اینکه اقدامات خودروسازان برای جلوگیری از سرقت مطلوب است،تاکید کرد: این اقدامات جامع نیست؛ این شرکتها همچنان باید برای افزایش ضریب امنیت محصولات خود تلاش کنند. هنوز هم سارقان علاقه‌مند به ربودن وسایل داخل خودرو و قطعات هستند به همین دلیل لازم است قطعه‌سازان در راستای "هویت‌سازی" برای قطعات خودرویشان اقداماتی انجام دهند. معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بیان اینکه خودروسازان توان افزایش ضریب امنیت محصولاتشان را دارند، گفت: خودروسازان باید به سمتی حرکت کنند که وقتی سارق با انجام اقدامات تخریبی وارد خودرو شد، نتواند آن را به حرکت درآورد.
مرجع : مهر