به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۲ ساعت ۰۰:۴۴
کد مطلب : ۴۷۱۵۰
هزینه‌ اشتباهات‌ دیگران را نمي‌پردازيم

بارزانی: وارد اين جنگ مذهبی نخواهيم شد

مسئولیتی در قبال تحولات‌عراق نداریم
گروه بين‌الملل: رئیس منطقه کردستان عراق در ادامه اظهاراتش علیه دولت بغداد طی روزهای اخیر، بااشاره به اینکه کردها نمی‌توانند هزینه خطای دیگران را بپردازند، گفت: کُردها مسئولیتی در قبال آنچه در عراق می‌گذرد، ندارند.
بارزانی: وارد اين جنگ مذهبی نخواهيم شد
به گزارش فارس به نقل از سومریه نیوز، مسعود بارزانی رئیس منطقه کُردستان عراق در دیدار با مسئول بخش شمال آفریقا و خاورمیانه وزرات خارجه فرانسه بااشاره به اینکه کردها نمی‌توانند هزینه خطای دیگران را بپردازند، گفت: کُردها مسئولیتی در قبال آنچه در عراق می‌گذرد، ندارند. مسعود بارزانی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای پیشمرگه از مرزها منطقه کُردستان عراق حفاظت خواهند، تاکید کرد که کُردستان به بخشی از جنگ مذهبی تبدیل نخواهد شد.

رئیس منطقه کُردستان عراق با اشاره به اینکه راه حل بحران کنونی نظامی نیست تصریح کرد که باید با تغییر سیاسی این بحران را پایان داد. وی با اشاره به اینکه کردها در قبال تحولات کنونی مسئولیتی ندارند ابراز داشت که مردم کردستان عراق مجبور نیستند که هزینه اشتباهات دیگران را بپردازند.

واکنش اتحادیه عرب به تجزیه عراق

معاون امور سیاسی اتحادیه عرب با اشاره به تصمیم رهبران کردستان عراق در برپایی همه‌پرسی جدایی طلبانه، تجزیه کردستان عراق را خلاف قانون اساسی این کشور دانست. «فاضل جواد» معاون امور سیاسی اتحادیه عرب گفت: سخنان بارزانی در مورد اجرای همه پرسی درباره جدایی کردستان از عراق، خلاف قانون اساسی عراق است و این قانون اساسی در سال 2005، کردستان را بخشی از عراق به حساب آورده و اجازه جداشدن را نداده، بلکه تشکیل اقلیم کردستان را تجویز کرده است.

وی در ادامه تأکید کرد: اگر قرار باشد همه پرسی در مورد جدایی منطقه‌ای انجام شود،تمامی مردم عراق هستند که باید در همه‌پرسی شرکت کنند نه فقط مردم کردستان، و اقلیم کردستان اجازه ندارد صرفا برای مردم خویش همه‌پرسی تشکیل دهد. معاون سیاسی اتحادیه عرب ادامه داد: شرایط ساختاری منطقه از جمله همسایگی با ایران و ترکیه و همچنین شرایط حال حاضر بین المللی به کردستان عراق اجازه جدایی نمی‌دهد.