به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۲ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۴۷۱۷۸
تنیس ویمبلدون؛ حذف اندی ماری

صعود جوکوویچ و راجر فدرر به نیمه‌نهایی

گروه ورزشي: پس از شکست رافائل نادال اسپانیایی، اندی ماری مدافع عنوان قهرمانی ویمبلدون نیز از گردونه رقابتها کنار رفت. ماری بریتانیایی در دور یک‌چهارم نهایی برابر گریگور دیمیتروف بخت یازدهم قهرمانی قرار گرفت اما راهی برای پیروزی پیدا نکرد و در سه ست پیاپی و با نتایج 6-1 7-6(4) 6-2 باخت و حذف شد.
از نتایج مهم دیگر می‌توان به پیروزی 1-3 راجر فدرر سوییسی بر هموطنش واورینکا و برتری نواک جوکوویچ سید نخست مسابقات در جدالی پنج سته و دشوار برابر مارین چیلیچ کروات اشاره کرد. میلوش رائونیچ کانادایی هم در چهار ست بر نیک کی‌رگیوس تنیس‌باز نوجوان و شگفتی‌ساز تورنمنت غلبه کرد و حریف فدرر در نیمه‌نهایی شد. جوکوویچ نیز در مرحله بعد به مصاف دیمیتروف می‌رود. ماری پس از مسابقه گفت: "شروع من ضعیف بود. بازی را بد شروع کردم و فکر می‌کنم این به حریفم اعتماد به نفس داد."

در قسمت زنان ویمبلدون، سیمونا هالپ پس از شکست در فینال اوپن فرانسه همچنان روند صعودی خود را ادامه می‌دهد. هالپ بخت سوم قهرمانی از رومانی در کمتر از 60 دقیقه، سابینه لیسیکی فینالیست فصل پیش را با نتایج 4-6 0-6 شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. پترا کویتووا از جمهوری چک، قهرمان سابق مسابقات نیز با برتری برابر ماکارووا از روسیه، در مرحله نیمه‌نهایی با هموطنش سافارووا دیدار می‌کند.
مرجع : بانک ورزش