به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۷۲۳۲

بایدن: آماده تحریم بیشتر روسیه هستیم

گروه بين​الملل: معاون رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین عنوان کرد: واشنگتن آماده است تا تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه در ارتباط با وضعیت اوکراین اعمال کند.
بایدن: آماده تحریم بیشتر روسیه هستیم
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، بر اساس بیانیه‌ کاخ سفید درخصوص این تماس تلفنی، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در مکالمه تلفنی با پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری آوکراین به بحث درباره جدیدترین وضعیت شرق اوکراین پرداخته است. بر اساس این بیانیه دو طرف به بحث در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس پایدار که توسط جدایی طلبان رعایت شده، مورد حمایت روسیه قرار داشته و اجازه به اجرای طرح صلح ارائه شده در سخنرانی آغاز به کار پوروشنکو را دهد، پرداخته‌اند.

این بیانیه همچنین عنوان کرد، معاون رئیس جمهوری آمریکا تاکید داشته واشنگتن در اقدامات روسیه و نه صحبت‌های آن متمرکز است. معاون رئیس جمهوری آمریکا عنوان کرد که کشورش آماده اعمال هزینه‌های بیشتر بر روسیه در صورتی که مسکو از حمایت از جدایی طلبان اوکراینی دست بر ندارد، است. به گفته آمریکا این حمایت‌ها شامل اعطای سلاح‌های سنگین و دیگر تجهیزات از طریق مرز می‌شوند.

کشورهای غربی از چندی پیش برخی مقامات و شرکت‌های روسی را به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه مورد تحریم شامل ممنوعیت ویزا و مسدود کردن دارایی‌ها قرار داده‌اند. با این حال روسیه دست داشتن خود در اعتراضات در شرق اوکراین را رد کرده است.
مرجع : ايسنا