به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۷۲۳۵
هاشمي:

تجمیع اعتبارات حمایتی جانبازان در بنیاد شهید

گروه جامعه: وزیر بهداشت ضمن اشاره به مشکلات جانبازان در دریافت خدمات درمانی از تصمیمات اتخاذ شده در دولت مبنی بر تجمیع اعتبارات حمایتی جانبازان در بنیاد شهید به منظور برخورداری آنها از بیمه یکپارچه خبر داد.
تجمیع اعتبارات حمایتی جانبازان در بنیاد شهید
دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بیست و نهمین محفل انس با قرآن تیم‌های اضطراری دفاع مقدس که شب گذشته در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: قرائت قرآن همواره باعث آرامش و تسکین است. قرآن علاوه بر آنکه در تمام ابعاد زندگی درس زندگی است می‌تواند در سلامت معنوی که خود مقدمه‌ای بر سلامت جسمی است، بسیار موثر باشد. به همین دلیل است که ماه رمضان ماه رحمت الهی نام گرفته و باعث آرامش بندگان خداوند است. وی گفت: بیش از 50 درصد سلامتی مردم به حوزه‌ای غیر از وزارت بهداشت مربوط می‌شود. حتی بیماریهایی نظیر بیماریهای ژنتیکی، منشاشان عمدتا به سلامت روح و روان باز می‌گردد.

هاشمی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سرگردانی جانبازان در دریافت خدمات درمانی گفت: مشکل جانبازان عمدتا مربوط به بیمه است و در این زمینه سرگردان شده بودند که البته هنوز هم ادامه دارد. در این زمینه تصمیمی در هیات وزیران گرفته شد من نیز به عنوان عضوی از دولت انجام وظیفه کردم در صورتی که این تصمیم‌ها اجرایی شود، امسال باید مشکل جانبازان در مباحث درمانی‌شان برطرف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات بنیاد شهید کافی نبوده، بیمه جانبازان به دستگاه‌های مختلف واگذار شده بود. نگاه‌های متفاوت در دستگاه‌های مختلف باعث شده بود که جانبازان خدمات خوبی دریافت نکنند. در هیات وزیران تصمیم بر آن شد که اعتبارات حمایتی جانبازان در دستگاه‌های مختلف به منظور برخورداری جانبازان از بیمه یکپارچه، در بنیاد شهید تجمیع شود و به این ترتیب امور جانبازان تنها یک متولی داشته باشد. این دستور از سوی رئیس جمهور به معاونت راهبردی ریاست جمهوری اعلام شده و قرار است به مجلس نیز اعلام شود.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سرگردانی جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی در تهیه داروهایشان گفت: از آنجا که معمولا بیماریهای جانبازان مشخص و داروهای مورد نیازشان نیز تقریبا مشخص هستند، بنابراین نباید لازم باشد که جهت تهیه دارو به داروخانه مراجعه کنند. حتی می‌توان در شرایطی داروها را در منزل به آنها تحویل داد. البته اگر بنیاد شهید به تاسیس داروخانه‌ای خاص برای جانبازان علاقمند باشد ما همه نوع همکاری را با آنها خواهیم داشت. مهم آن است که متولی جانبازان صرفا یک دستگاه باشد. وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مالیات جامعه پزشکی که چند روز گذشته تفاهم‌نامه آن به امضا رسیده است گفت: با پادرمیانی‌هایی که در این زمینه صورت گرفت بالاخره به اجماع رسیدیم. تفاهم‌نامه مالیاتی 92 جامعه پزشکی در حال و هوای اجرای طرح تحول کمک خوبی برای جامعه پزشکی،‌ داروخانه‌ها و سایر فعالان حوزه پزشکی خواهد بود.

هاشمی همچنین درباره طرح تحول سلامت نیز گفت: گزارشات رسیده از اغلب استان‌ها و شهرستان‌ها حاکی از رضایت مردم از اجرای این طرح است. البته به نظرم هنوز این طرح نقص‌های زیادی دارد. از ابتدا هم گفته بودم که باید برای حصول نتایج آن تا پایان سال صبر کنیم. در مجموع اشکالاتی هست که به تدریج باید برطرف شود. وی گفت: به ویژه اشکالات در بخش امکانات و تجهیزات در بیمارستان‌ها همچنین کمبود متخصصان وجود دارد. طی دو سه ماه آینده 1400 متخصص در مناطق مختلف توزیع می‌شوند. در مجموع قضاوت درباره این طرح را به پایان سال موکول می‌کنیم.  بیست و نهمین محفل انس با قرآن تیم‌های اضطراری دفاع مقدس و اعضای بسیج جامعه پزشکی شب گذشته در مسجد دانشگاه تهران با حضور جمع کثیری از دست اندرکاران حوزه سلامت برگزار شد.
مرجع : ايسنا