به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۳ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۴۷۲۶۶

تزریق استروئید به درد کمر کمک نمی‌کند

گروه سلامت: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد: تزریق استروئید در کاهش کمردرد ناشی از عارضه تنگی مجرای نخاعی موثر نیست.
تزریق استروئید به درد کمر کمک نمی‌کند
دکتر جانا فریدلی محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه واشنگتن گفت: تزریق استروئید شیوه درمانی رایجی برای درمان عارضه تنگی نخاعی است هرچند نتایج بررسی‌ ما عکس این موضوع را نشان می‌دهد. به گفته این پزشک، تزریق‌های استروئید مفید نیستند و به افرادی که برای کاهش کمردرد خود به آن متوسل می‌شوند توصیه می‌کنیم به دنبال شیوه جایگزین باشند و می‌توان به عمل جراحی و ورزش کردن اشاره کرد.

عارضه تنگی مجرای نخاعی به دلیل وارد کردن فشار بر عصب‌های ستون فقرات موجب ایجاد درد می‌شود و این بیماری در مردان و زنان بالای 60 سال رایج است. بیماری تنگی مجرای نخاعی اغلب از طریق تزریق داروی بیهوشی موضعی به همراه استروئید درمان می‌شود. باورها بر این است تزریق استروئید با کاهش ورم و التهاب اطراف عصب‌های ستون فقرات میزان درد را پایین می‌آورد.

به گزارش هلث دی نیوز، در این بررسی تیم تحقیقاتی فریدلی بر روی 400 فرد مبتلا به تنگی مجرای نخاعی به صورت اتفاقی به تزریق فقط داروی بیهوشی موضعی یا همراه با استروئید پرداختند. در ابتدا مشاهده شد وضعیت بهبود در هر دو گروه روند یکسانی را طی می کند هرچند سه هفته پس از تزریق، افرادی که استروئید دریافت کرده بودند میزان درد کمتری داشته و تا حدودی در عملکردشان بهبود بیشتری مشاهده شد. با این وجود در هفته ششم تفاوت قابل توجهی در میزان درد و عملکرد این دو گروه وجود نداشت.
مرجع : ايسنا