به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۵۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۷۳۸۱
به خاطر منافع خود به دنبال استیضاح وزیر علوم هستند

استيضاح وزير علوم، كاملا سياسي است

گروه سياسي: يك نماینده مجلس با بیان این‌که وزارت علوم تقریبا در همه دوره‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است، اظهار کرد: وزارت علوم تلاش می‌کند که واقعیت‌های دانشگاه‌ها را مدنظر قرار دهند تا از این طریق بتوانند تا حدودی بر مشکلاتی که در دوره‌های گذشته وجود داشته فائق آیند.
محمد باقری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وزارت علوم متولی تولید علم در کشور است، گفت: باید کاری کرد که در وزارت علوم فضا و محیط دانشگاه همیشه برای تولید علم، پژوهش و ... آماده باشد و نباید دانشگاه‌ها به گونه‌ای باشد که رشد علمی کشور با مشکل مواجه بوده و یا کند شود.

نماینده بناب در مجلس ادامه داد: در این خصوص هم در وزارت علوم متاسفانه و یا خوشبختانه در همه دوره‌ها در این 35 سال اخیر چه در دوران سازندگی، چه دوران اصلاحات و یا دولت گذشته با موضوعات عدیده‌ای مواجه بودیم که در همه دوره‌ها به گونه‌ای مشکلات در بحث مدیریت دانشگاه‌ها وجود داشته است و آنطور که باید مدنظر نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در همه دوره‌ها مشکلاتی مسائل علمی را تحت‌الشعاع قرار داده، چه در اوایل انقلاب و چه در دوران جنگ و بعضا شاهد بودیم که با رویکرد سلیقه‌ای در دانشگاه‌ها رفتار شده است یعنی شایسته‌سالاری جای خود را به سلایق سیاسی داده و در نتیجه دانشگاه‌ها آنگونه که باید جایگاه خود را از نظر علمی حفظ کنند با مشکلاتی مواجه بودند. بنابراین سیاسی کردن شاید دور از واقعیت نباشد اما متاسفانه بعضی جریانات به گونه‌ای خواستند که اهداف خود را در دانشگاه‌ها اعمال کنند و مشکلاتی را برای کشور رقم بزنند.

باقری ادامه داد: در این دولت هم از این مسائل به دور نیستیم اما تا آنجایی که اطلاع دارم در وزارت علوم تلاش می‌کنند که واقعیت‌های دانشگاه‌ها را مدنظر قرار دهند و در انتخاب روسای دانشگاه‌ها نیز نکات مهم مورد توجه است تا از این طریق بتوانند تا حدودی بر مشکلاتی که در دوره‌های گذشته وجود داشته فائق آیند. هر چند که در این دوره هم شاید بحث‌های سیاسی در انتخاب روسای دانشگاه‌ها و مواردی از این قبیل مطرح بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در مورد استیضاح نیز پیشنهاد می‌شود اگر واقعا حسن نیت داشته و خیرخواهانه رفتار کنند و منافع ملی مدنظر باشد صددرصد همه از آن پشتیبانی می‌کنند اما وقتی می‌گوییم جریان سیاسی پشت این قضیه است که به خاطر به خطر افتادن منافع خودشان در این خصوص ورود پیدا کرده‌اند به نظر می‌رسد که باید در ماه مبارک رمضان نگاه خیرخواهانه به این مسائل داشت.

نماینده مردم بناب در مجلس همچنین بر تعامل و همکاری بیشتر قوا تاکید کرد و گفت: ما در مسائل اقتصاد و فرهنگ با مشکلات زیادی مواجه هستیم و باید برای حل معضلات کمر همت بسته و مسائل اشتغال، بیکاری و تورم را حل کنیم. باقری در پایان با تاکید بر اینکه این افراد دنبال مسائل سیاسی خود هستند، گفت: به نظر می‌رسد این موضوعات اولویت برای کشور نیست و ما باید مسائل اقتصادی و فرهنگی را به عنوان بخشی از اولویت‌ها در نظر گرفته و پیگیری کنیم.

بی جهت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۱۳:۱۹
گذاشتن فصل تابستون دلواپس بشن. مردم میناسنشون. وزیران کلیدی رو با نگاه مغرضانه سیاسی قفل میکنن (239385)
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۱۴:۲۴
چنانچه این گروه به رفتار خود ادامه دهند و خدای نا کرده سر عقل نیایند، برای صیانت از شان دانشگاهها از رییس جمهور تقاضا داریم که دکتر جعفر توفیقی را بعنوان سرپرست معرفی نمایند البته در نوبت بعد آقای دکتر میلی منفرد و بزرگان دیگری هم هستند. (239419)
حاااااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۱۳:۲۷
منافع بعضیا(پایداری)افتاده توخطر، ماهم اصلا نفهمیدیم اصلا (239388)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۱۳:۵۵
متاسفانه تند روها دست از سر وزارت علوم ودانشگاهها بر نمی دارند تا یک 18 تیر 78 دیگر بوجود آید و کی بود ؟کی بود ؟ من نبودم ..... (239401)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۱۴:۲۸
آقای دکتر روحانی اگر بنا باشد اینان از فرمایشات بزرگان نظام در جهت منافع خود سوءاستفاده کنند. چشم به راه ابتکار شما هستیم. وزرات علوم را برای انقلابیون حفظ کنید و دست متحجران را باز نگذارید. یا حسین (239422)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۱۵:۰۷
آی خدا وکیلی خوب گفتی !!! (239436)
عمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۱۵:۰۸
اینها از دانشگاه ودانشجو میترسند........ (239438)
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۱۴:۰۵
چرا وزیر دولت دهم که آبروی دانشمندان ایرانی را با سرقت های ادبی خود برد کسی استیضاح نکرد؟ حالا یک چهره علمی و دانشمند را با بهانه های مختلف سیاسی ، هی مانع تراشی می کنند؟ (239406)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۴ ۱۵:۰۶
بابا جان سیاسیه ؟؟؟؟؟
اینا چه میدونن سرقت علمی کیلو چند؟؟؟؟؟؟؟؟ (239434)