به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۵ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۷۴۷۲

ایرانی​ها برگزیده جشنواره فولک گرجستان

گروه فرهنگ و هنر: یک گروه موسیقی ایرانی در جشنواره موسیقی فولک گرجستان صاحب مقام شد.
ایرانی​ها برگزیده جشنواره فولک گرجستان
سرپرست و خواننده گروه موسیقی «راوک» با اعلام این مطلب گفت: چندی قبل متوجه شدیم که فستیوال فولک موزیک گرجستان فراخوانی را منتشر کرده است و ما هم توانستیم در این جشنواره حضور پیدا کنیم و با ارسال فیلم آثارمان در گرجستان به روی صحنه برویم. او ادامه داد: راوک تنها گروه ایرانی حاضر در جشنواره بود که با هزینه شخصی خودمان به این جشنواره سفر کرده بودیم و سرانجام توانستیم در بخش موسیقی ملل رتبه اول و در بخش کلی جشنواره رتبه سوم را کسب کنیم.

محمدرضا داودی درباره گروه‌های حاضر در این جشنواره گفت: مجارستان، گرجستان، لتونی، روسیه، آذربایجان، ترکیه، ارمنستان و... کشورهایی بودند که در این جشنواره شرکت کرده بودند و این در حالی بود که کشور اوکراین با چند گروه موسیقی در این جشنواره حاضر شده بود. این هنرمند درباره رپرتوآر گروه در این جشنواره توضیح داد: بخشی از کارهای ما را بازسازی و بازخوانی قطعات قدیمی موسیقی ایرانی تشکیل می‌داد که «آتش در سینه دارم» از جمله این قطعات بود. همچنین تعدادی از تصنیف‌های حسین علیزاده و بازخوانی قطعات کردی با شعر فارسی بخش دیگری از برنامه ما بود که آوازهایی را در بیات اصفهان و دشتی شامل می‌شد.

وی افزود: آرش احمدی نصب آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده تار گروه بود، سیاوش احمدی‌نصب در این اجرا کمانچه نواخت، پوریا خورشیدی تنبک، دف، دایره و کوزه را نواخت و محسن کیوان نیز با ساز سنتور هنرنمایی کرد. داودی درباره پیشینه گروه «راوک» نیز گفت: گروه ما یک گروه موسیقی تازه تأسیس است که تا به حال کنسرت رسمی در کشور نداشته‌ایم، اما خوشبختانه توانستیم در این جشنواره حائز رتبه شویم.
مرجع : ايسنا