کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترکاشوند: عاقلانه این بود که لهستان صعود کند

آيا باخت ایران برابر لهستان عمدی بود؟

ايسنا , 15 تير 1393 ساعت 13:44

گروه ورزشي: ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال گفت: اگر باخت ایران برابر لهستان عمدی باشد از نظر من هیچ اشکالی ندارد و عاقلانه هم این بود که لهستان همراه ایران به دور بعد صعود کند.


محمد ترکاشوند درباره عملکرد تیم ملی والیبال برابر لهستان اظهار کرد: به نظر می‌رسد به دلیل این که تیم ملی پیش از سفر به لهستان صعود خود به دور نهایی لیگ جهانی والیبال را قطعی کرده بود، انگیزه خیلی بالایی برابر لهستان نداشت و شاید مصدومیت شهرام محمودی نیز در روحیه بازیکنان تاثیر گذاشت. او ادامه داد: در بازی اول در خاک لهستان تیم ایران ست اول بازی را با اختلاف خیلی خوبی به سود خود به پایان رساند، اما پس از آن بازیکنان ارضا شدند و دیگر نتیجه‌ برایشان تفاوتی نداشت. بازیکنان در مقطعی از بازی عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند، اما در مقاطعی نیز اشتباهاتی داشتند.

ترکاشوند درباره عمدی بودن باخت برابر لهستان گفت: در مجموع تیمی که صعود کرده باشد از انگیزه‌اش کم می‌شود و طبیعی است که تمام توان خود را در میدان نگذارد. شاید هم تفکر مربی تیم ملی این بوده است که صعود لهستان در دور بعد به نفع ایران است، چرا که برزیل تیمی است که بازیکنانش به هماهنگی خیلی خوبی رسیده‌اند و تجربه خیلی خوبی در والیبال دارند، به همین دلیل خیلی‌ها فکر می‌کنند این باخت برابر لهستان عمدی بوده است. ترکاشوند در ادامه افزود: اگر این کار از طرف کادر فنی صورت گرفته باشد، به نظرم کار حرفه‌ای است و ایرادی هم ندارد، چرا که به نظر من عاقلانه‌ این بود که تیم لهستان صعود کند.

ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال درباره عملکرد کلی بازیکنان در دور گروهی لیگ جهانی، اظهار کرد: در کل عملکرد بازیکنان و کادر فنی قابل قبول بود و تمامی بازیکنان بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند. مردم ، وزارت ورزش و رییس فدراسیون از عملکرد این تیم رضایت کامل را دارند. او درباره دور نهایی لیگ جهانی نیز تصریح کرد: امیدوارم این موفقیت‌ها و اتفاقات خوب در دور بعدی نیز برای ایران رخ بدهد و بازیکنان دچار کم انگیزگی نشوند. بازیکنان نباید به حضور در بین شش تیم اکتفا کنند، چرا که والیبال ایران توانایی و شایستگی قرار گرفتن بین چهار تیم برتر این رقابت‌ها و حتی ایستادن روی سکو را نیز دارند. ملی‌پوشان باید از این فرصت استفاده لازم را ببرند، چرا که شاید چنین موقعیتی دیگر برای آنها رخ ندهد و بعدها افسوس آن را بخورند.

ترکاشوند درباره عملکرد کواچ در تیم ملی گفت: در دو بازی اول تیم ناهماهنگ و با استرس بود. تعویض و تایم‌اوت‌های نادرست از طرف مربی انجام می‌شد. اما این موضوع ایرادی ندارد و همان طور که دیدیم کواچ رفته‌رفته از بازیکنان شناخت لازم را به دست آورد و توانست با استفاده از توانایی بازیکنان خوب ایران و حتی بازیکنان ذخیره نتایج قابل قبولی را در این مسابقات به دست بیاورد. تیم ملی از لحاظ روانی و فنی خیلی زود به شرایط ایده‌آل رسید و همین آمادگی تکنیکی و تاکتیکی باعث موفقیت ما شد.


کد مطلب: 47496

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/47496/آيا-باخت-ایران-برابر-لهستان-عمدی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir