به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۷ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۴۷۶۸۱

خوراکی​هاي جایگزین قرص تقویت حافظه

گروه سلامت: پزشکان توصیه می‌کنند به جای خوردن قرص‌های ویتامین، بهتر است غذاهای مناسب خورده شود تا مغز سالم بماند و عملکرد خوبی داشته باشد.
خوراکی​هاي جایگزین قرص تقویت حافظه
مصرف قرص برای بهبود حافظه یک فریب بزرگ است؛ این در حالیست که برخی از مواد غذایی اثرات بهتری روی مغز انسان می‌گذارند و برای انسان مفیدتر هستند. اول باید بدانید این مواد غذایی را نباید سرخ کرد زیرا ویتامین‌ها و عناصر کمیاب خود را از دست می‌دهند اما آنهایی که پختنی هستند را می‌توانید با بخار یا حرارت 40 درجه بپزید.

ماهی چرب
شاه ماهی، ساردین، ماهی آزاد و ماهی تن حاوی مقدار زیادی امگا 3 هستند که کمک می‌کند سلول‌های مغزی مرمت شوند و سلول‌های عصبی عملکرد درستی داشته باشند.

حبوبات
لوبیا، عدس، نخود و کلاً حبوبات حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند که از افت ناگهانی مغز جلوگیری می‌کنند و به دلیل قندی که دارند به مدت طولانی قند مغز را تهیه می‌کنند.

موز و آلو
موز و آلو غنی از منیزیم و ویتامین B6 هستند که می‌توانند ارتباط بین سلول‌های عصبی را بهبود بخشند و موجب تسریع واکنش مغز شوند.

شکلات
شکلات دارای آنتی‌اکسیدان است و از مغز محافظت می‌کند تا آسیب نبیند.

چای سبز
چای سبز دقیقاً همان اثرات شکلات را دارد و کالری آن اندازه است پس چای سبز را شیرین نکنید.

آووکادو
آووکادو سرشار از ویتامین E است و دارای قوی‌ترین آنتی اکسیدان است که مغز را از پیری محافظت می‌کند و هنگامی که مغز شروع به خراب شدن می‌کند در عملکرد مغز بسیار اثرات مفیدی دارد. آووکادو درختی است که ارتفاع آن به حدود 6 متر می‌رسد و در قسمت‌های گرم آمریکا و برزیل و غرب هندوستان پرورش می‌یابد؛ برگ‌های این درخت ضخیم و سبز و گل‌های آن کوچک و سبز رنگ است. میوه آن مانند گلابی و دارای پوستی سخت به رنگ سبز تیره و یا سیاه است.

آجیل
بادام، فندق، پسته و گردو همان خواص آووکادو را دارند و برای یک وعده غذایی کوچک مفید هستند.

اسپیرولینا
اسپیرولینا یک جلبک دریایی است که مزه خوبی ندارد اما دارای آهن و پروتئین است.

آب سبزی جو
آب سبزی جو طعم خوبی ندارد اما مغز را فعال می‌کند و سموم بدن را دفع می‌کند.
مرجع : فارس