به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۶ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۴۷۶۸۵
کمیسیون انتخابات افغانستان:

«احمدزی» پیروز انتخابات افغانستان شد

گروه بين الملل: کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد، بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا، اشرف غنی احمدزی با کسب بیش از 56.44 درصد آرا به عنوان رییس‌جمهوری جدید این کشور و جانشین حامد کرزای انتخاب شده است.
«احمدزی» پیروز انتخابات افغانستان شد
یوسف نورستانی در یک کنفرانس مطبوعاتی نتایج اولیه دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد. مجموع کل آرای اخذ شده هشت میلیون و 109 هزار و 493 اعلام شده است که از این میان اشرف غنی احمدزی چهار میلیون و 485 هزار و 888 رأی را از آن خود کرده است.

همچنین طبق اعلام کمیسیون انتخابات افغانستان، عبدالله عبدالله با کسب سه میلیون و 461 هزار و 639 رأی، 43.56 درصد آرا را به خود اختصاص داده است. با این حال، نورستانی اعلام کرد که این نتایج اولیه است و نتیجه نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.وی گفت: برگزاری انتخابات با استانداردهای بین‌المللی در کشوری مثل افغانستان که با چالش‌های امنیتی فراوانی روبروست، کاری بسیار دشوار است. با وجود این ما توانسته‌ایم این انتخابات را با موفقیت برگزار کنیم. کمیسیون مستقل انتخابات می پذیرد با وجود همه تلاش‌ها، اشتباهاتی در جریان انتخابات صورت گرفته است. در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری که در شانزدهم فروردین امسال برگزار شد، عبدالله عبدالله با ۴۵ درصد رأی و اشرف‌ غنی احمدزی با ۳۱.۵۶ درصد رأی به دور دوم راه یافتند.
مرجع : ايسنا