به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۷ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۴۷۶۹۲

لیگ چهاردهم فوتبال ايران چند مدعی دارد؟

گروه ورزشي: لیگ سیزدهم یکی از عجیب‌ترین فصل‌های باشگاهی در تاریخ فوتبال ایران به حساب می‌آمد؛ لیگی 16 تیمی با پنج مدعی قهرمانی که رقابت را فوق‌العاده حساس کرده بود. با این وجود به نظر می‌رسد لیگ چهاردهم از این نظر کاملا متفاوت با فصل گذشته باشد.
از پرسپولیس و استقلال که به هر حال مدعیان سنتی هستند و اغلب حرف برای گفتن دارند اگر بگذریم، می‌رسیم به بقیه مدعیان. حقیقت تلخ در مورد فولاد و تراکتور به عنوان جامداران سال گذشته این است که هر دوی آنها حداقل روی کاغذ و از دید نیروی انسانی تا حدودی تضعیف شده‌اند. در واقع در فصل نقل‌وانتقالات تعداد زیادی از بازیکنان بزرگ سرخپوشان اهوازی و تبریزی از این دو باشگاه کوچ کردند که احتمالا همین موضوع فصل آینده کار را برای این دو تیم سخت خواهد کرد.

نفت تهران هم اگرچه اسکلتش را تقریبا حفظ کرده، اما به هر حال دچار تغییر در کادر فنی شده و ممکن است پروسه تطابق با شرایط جدید، کمی آنها را عقب بیندازد؛ به خصوص که حضور در آسیا برای نفتی‌ها تجربه‌ای جدید و دشوار به حساب می‌آید. از سوی دیگر اما سپاهان انگار برای جبران مافات آمده و قصد ندارد ناکامی سال گذشته را تکرار شده ببیند. آنها فصل نقل‌و‌انتقالات خوبی را سپری کرده‌اند و علاوه بر اینکه در هر پست دو بازیکن خوب دارند، حتی در حال حاضر از حضور دو نویدکیا نیز در کنار هم سود می‌برند!

به هر حال قضاوت اولیه این است که امسال مدعیان کمتری نسبت به پارسال داشته باشیم، هرچند به قول معروف فوتبال «رو» ندارد و همانطور که مثلا نفت فصل گذشته پدیده جام شد، شاید در لیگ چهاردهم هم تیم دیگری با این مختصات ظهور کرد. شما هم نظر خودتان را بنویسید؛ آیا معتقدید فولاد و تراکتور افول کرده‌اند و بعید است در جمع مدعیان باقی بمانند؟ فکر می‌کنید امسال تیمی به عنوان پدیده خواهیم داشت؟
مرجع : بانک ورزش