به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۷ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۴۷۷۹۴

مواد مخدر نوزاد 4 ماهه را کشت

گروه حوادث: کودک آزاری آن هم از نوع دادن مواد مخدر به کودکان از سوی والدین معتاد قربانی دیگری گرفت؛ عرشیا نوزاد چهارماهه‌ای که در اثر مصرف مواد مخدر اور دوز کرده بود به دلیل تشدید نارسایی قلبی مادر زادی ‌اش در اثر قرار گرفتن در معرض مواد مخدر، یکشنبه، (۱۵ تیر ماه) در گذشت.
مواد مخدر نوزاد 4 ماهه را کشت
عرشیا که والدینی معتاد داشت چند ماه پیش به دلیل وضعیت وخیم جسمی خود از سوی یکی از اقوامش به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته بود. مهرداد توحیدی فعال اجتماعی و عضو جمعیت دانشجویی – مردمی امام علی با اعلام این خبر گفت: ما در تاریخ ۱۵ خرداد ۹۳ از حضور عرشیا در بیمارستان با خبر و با توجه به علائمی که داشت متوجه شدیم که وضعیت نامناسب سلامتی وی به دلیل استفاه مواد مخدر است که آزمایشات بیمارستان نیز این مساله را تایید کرد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شد محل زندگی عرشیا را در محله «لب خط» پیدا کردیم، محله‌ای که چند ماه قبل نیز کودکی با وضعیت مشابه در آن وجود داشت که از طریق جمعیت امام علی به بیمارستان منتقل شد. توحیدی گفت: در بازدید‌هایی که از خانه عرشیا داشتیم متوجه شدیم که مادر عرشیا اعتیاد دارد و پدرش نیز خانه را ترک کرده؛ همچنین متاسفانه دو نوزاد دیگر نیز در آن خانه که محل مصرف مداوم مواد مخدر است حضور دارند. عرشیا از بدو تولد دارای نارسایی قلبی بوده که پزشکان اعتیاد مادر و قرار گرفتن او در فضای آلوده به مواد مخدر را سبب تشدید این بیماری می دانند.

وی ادامه داد: بیمارستان این مورد را به عنوان کودک آزاری مطرح کرده است اما متاسفانه مراجع قانونی این مورد را به عنوان کودک آزاری نپذیرفته اند. این عضو جمعیت امام علی با اشاره به اینکه افزایش این گونه موارد کودک آزاری نشان دهنده ضرورت تدوین قانونی در این زمینه است گفت: امیدوارم در مراجع قانون گذاری علاوه بر عکس‌هایی که در مورد پوشش برخی افراد نشان می‌دهند عکس عرشیا و کودکانی مانند او را نیز نشان دهند.

توحیدی افزود: مدت‌ها است که قانونی در جهت حمایت از حقوق کودکان در مجلس وجود دارد که به آن رسیدگی نمی‌شود،همچنین نهاد‌هایی که اکنون برای رسیدگی به این موارد وجود دارند با توجه به امکانات و مشکلات قضایی نمی‌توانند به تمامی موارد رسیدگی کنند. این فعال اجتماعی اشاره کرد: در بسیاری از کشور‌ها پلیس امنیت کودکان وجود دارد که به نظر می‌آید با گسترش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نا هنجاری هایی مانند کودک آزاری و فروش کودکان لزوم حضور این مرجع انتظامی در کشور ما احساس می‌شود. گفتنی است که پیش از این گزارشی از وضعیت این نوزاد و خانواده او در این خبر گزاری منتشر شده بود.
مرجع : ايلنا