به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۸ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۷۹۰۷

حجازي: برای جوسازی فیلم‌مان توقیف نشد

گروه فرهنگ و هنر: روح‌الله حجازی نسبت به برخی حواشی مطرح شده نسبت به فروش زندگی مشترک آقای محمودی و بانو واکنش نشان داد.
حجازي: برای جوسازی فیلم‌مان توقیف نشد
این کارگردان سینما با اشاره به توقیف فیلمش در دولت قبلی و اکران آن در دولت تدبیر و امید، تاکید کرد: ما فیلم‌هایمان را برای اکران می‌سازیم، در واقع فیلمسازانی مانند ما که روال قانونی را طی می‌کنیم، پروانه ساخت می‌گیریم و فیلم‌مان را زیر نظر وزارت ارشاد می‌سازیم بنابراین قطعا در تمام مراحل امیدواریم که بتوانیم پروانه نمایش بگیریم نه اینکه فیلم‌مان برای جوسازی توقیف شود.

حجازی در عین‌حال خاطرنشان کرد: اگر در هر دوره مدیریتی جلوی نمایش فیلم‌هایی از این دست گرفته می‌شود، مشکل را فیلمساز ایجاد نکرده و در واقع مساله توقیف از ارشاد آغاز می‌شود و اتفاقا می‌بینیم که بسیاری از این دست فیلم‌ها که به دلیل تفاوت سلیقه‌ با مشکل مواجه شده‌اند، بعدا به بدون هیچ مشکلی اکران می‌شوند بنابراین ما قطعا از ابزار توقیف برای فروش استفاده نمی‌کنیم.

کارگردان زندگی مشترک آقای محمودی و بانو در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره علت فروش دور از انتظار (600 میلیون تومانی) فیلمش تا این مقطع از اکران بیان کرد: اگر فیلم ما سال گذشته اکران می‌شد، قطعا فروش بیشتری داشت اما قبل از آغاز اکران اعلام کرده بودم که اکران دوم عید نوروز زمان مناسبی برای نمایش این فیلم نیست اما تهیه‌کننده و پخش‌کننده تصمیم گرفتند که فیلم را اکران کنند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من بهتر بود به اکران مهرماه می‌رفتیم. در هر صورت اکران دوم عید نوروز مصادف با امتحانات خردادماه و جام‌جهانی بود، ضمن آنکه ما باید پس از فیلم طبقه حساس روی پرده می‌رفتیم که این فیلم هم فروش بسیار خوبی داشت و نتیجه‌ای شد که زندگی مشترک آقای محمودی و بانو دو هفته پس از اشباح، متروپل و فیلم‌های دیگر اکران شد اما در هر صورت فروش‌مان از آن‌ها بهتر بود.

این کارگردان سینما با تأکید بر اینکه فیلمش نسبت به زمان اکران فروش خوبی داشت، همچنین خبر داد که زندگی مشترک آقای محمودی و بانو همچنان اکران است و توضیح داد: این فیلم فقط از سینمای سرگروه برداشته شده است، آن هم به این دلیل که سرگروه ما می‌بایست تا عید فطر دو فیلم دیگر نیز اکران می‌کرد و طبیعتا زمان کمی در اختیار داشت. همین الان فیلم ما همچنان در 17 سالن سینما در تهران اکران می‌شود و فروش سینماهای شهرستانی نیز ادامه دارد.

حجازی در ادامه سخنانش با انتقاد از اینکه هر دو فیلم قبلی‌اش با مشکلاتی در اکران روبرو شده است، گفت: هر دو فیلم قبلی من با مشکلات خاصی در اکران روبرو شد. برایم جالب است که قول و قرارهای زیادی برای نمایش زندگی مشترک آقای محمودی و بانو دادند اما حتی درخواست‌مان برای اکران عید فطر نیز به جایی نرسید و در زمانی مجبور به اکران فیلم شدیم که اکران‌های دانشگاهی را کاملا از دست دادیم،گویا من در اکران شانس ندارم.

کارگردان زندگی مشترک آقای محمودی و بانو با ابراز امیدواری از اینکه این فیلم در شبکه نمایش خانگی موفق باشد، گفت: همان‌طور که گفتم اکران ما در تهران و شهرستان‌ها ادامه دارد و امیدوار به فروش یک میلیارد تومانی هستیم. همچنین پیش‌بینی می‌کنم که فیلم در فروش ویدیویی توفیق بیشتری کسب کند.
مرجع : ايسنا