به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۱۹ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۴۷۹۶۰

آلمان-آرژانتين، تکرار تاريخ پس از 24 سال

گروه ورزشي: پيروزي آرژانتين مقابل هلند در نيمه نهايي جام جهاني 2014 برزيل و راهيابي آلبي سلسته به فينال جام بيستم موجب شد تا فينال جام جهاني 1990 ايتاليا بار ديگر تکرار شود. حالا بايد ديد اين ديدار فرصتي براي انتقام گرفتن آرژانتين است يا ژرمن‌ها تراژدي ديگري براي نماينده قدرتمند آمرکاي جنوبي رقم خواهد زد؟
آلمان-آرژانتين، تکرار تاريخ پس از 24 سال
آخرين فينالي که آلبي‌ سلسته در جام جهاني تجربه کرده، فينال سال 1990 بوده است. آرژانتيني که 4 سال قبل در مکزيک جام قهرماني را بالاي سر برده بود و مي‌خواست در ايتاليا هم قهرمان شود تا براي دومين بار پياپي به اين عنوان برسد، اين‌ بار حريف آلماني بود که با هدايت فرانتس بکن باوئر و با بازيکنان تاثيرگذاري مانند ماتئوس، برمه، مولر و ... قدرتمند ظاهر شد و در نهايت هم ماردونا و يارانش را شکست داد.

حالا و با گذشت 24 سال از فينالي که 8 جولاي 1990 در ورزشگاه المپيک رم برگزار شد، آلمان و آرژانتين اين بار در ورزشگاه ماراکانا رو در روي هم قرار خواهند گرفت. اين بار نه خبري از بکن باوئر و ماتئوس است و نه مارادونايي که در پايان آن ديدار اشک‌هايش تاريخي شد. حالا ژرمن‌ها با فوتبالي شناور و جذاب و مهره‌هايي تاثيرگذار به مصاف آرژانتيني مي‌روند که با تکيه بر فوق ستاره‌اي به نام مسي و فوتبالي محتاطانه به فينال رسيده است.

آلمان در فينال 1990 با شکست آرژانتين براي بار سوم قهرمان جهان شد تا فرانتس بکن باوئر دومين نفري باشد که در تاريخ فوتبال هم به عنوان مربي و هم به عنوان بازيکن افتخار قهرماني جام جهاني فوتبال را به يدک مي‌کشد. پيش از «قيصر» فوتبال آلمان ماريو زاگالو برزيلي اين افتخار را کسب کرده بود.

حالا 24 سال بعد از فينال 1990 دوباره آرژانتين و آلمان اين‌ بار در قلب کشور فوتبال (برزيل) و در يک فينال جهاني ديگر به هم رسيدند تا مسي و يارانش فرصت اين را داشته باشند انتقام مارادوناي افسانه‌اي و عاشقان فوتبال آرژانتين را از ژرمن‌ها بگيرند و البته يواخيم لو و شاگردانش هم بعد از ناکامي ژرمن‌ها در فينال جام جهاني 2002 کره جنوبي و ژاپن مي‌توانند بار ديگر تاريخ‌ساز شوند و ستاره چهارم را هم با رقم زدن تراژدي ديگري براي آلبي سلسته روي پيراهن‌شان بنشانند، اين بار در آمريکاي جنوبي.

فينال جام بيستم روز 13 جولاي (يک‌شنبه 22 تير) يعني 24 سال 5 روز بعد از فينال 8 جولاي (17 تير 1369) 1990 در ورزشگاه ماراکانا شهر ريودوژانيرو برزيل بين تيم هاي ملي آلمان و آرژانتين برگزار مي‌شود.