به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۴۸۱۳۷

تخلف بزرگ انگلیس از قانون محیط زیستی اروپا

گروه بین الملل: نمودارهای جدید نشان می‌دهند که حجم آلودگی هوا در شهرهای لندن،‌ بیرمنگام و لیدزِ انگلیس تا سال 2030 میلادی از حد استاندارد تعیین‌شده در اروپا فراتر خواهد رفت.
تخلف بزرگ انگلیس از قانون محیط زیستی اروپا
وکلای کمیسیون اتحادیه اروپا در پرونده‌ای که در دیوان دادگستری اروپا مطرح است اعلام کردند: انگلیس در عمل به تعهدات خود در قبال حفاظت از محیط زیست تخلف کرده که این احتمالا بلندمدت‌ترین نقض قوانین در تاریخ قانون اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. کمیسیون اتحادیه اروپا و وکلای محیط زیست این اتحادیه با اعلام اینکه انگلیس از سال 2010 میلادی از محدودیت‌های تعیین شده از سوی اروپا در آلودگی دی‌اکسیدنیتروژن تجاوز کرده، خواستار اقدامات قانونی جداگانه علیه دولت این کشور شدند که در صورت اثبات آن، انگلیس باید سالانه 300 میلیون پوند برای این تخلف، جریمه نقدی پرداخت کند.

به گزارش روزنامه گاردین، دی‌اکسیدنیتروژن گازی است که علت اصلی انتشار آن خودروهای دیزلی است و می‌تواند منجر به وخیم‌تر شدن مشکلات سلامتی فعلی نظیر آسم شود. نتایج مطالعات همچنین نشان می‌دهد که دی‌اکسیدنیتروژن تاثیر جدی بر مرگ و میرهای زودرس دارد.

مرکز بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرده که آلودگی هوای سالانه منجر به مرگ دست‌کم 29 هزار نفر در این کشور می‌شود. برآوردهای دولت انگلیس درباره انتشار آلاینده دی‌اکسیدنیتروژن که روز چهارشنبه گذشته آمارهای اصلاح شده و دقیق آن منتشر شد، نشان می‌دهد که بنابر پیش‌بینی‌ها مناطق شهری کلانشهر لندن، میدلندز غربی، یورک شایر غربی تا سال 2030 میلادی فراتر از استانداردهای اروپا خواهد بود که این تاریخ پنج تا 10 سال بیش از موعدی است که پیش از این انتظار می‌رفت.
مرجع : ایسنا