به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۸۲۲۱
در خصوص میزبانی مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری

ماموریت جدید دولت به وزرات علوم

گروه دانشگاه: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ماموریت یافت در خصوص میزبانی مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند، معادل ریالی مبلغ ۲۰۰ هزار دلار به عنوان کمک به این مرکز پرداخت کند.
ماموریت جدید دولت به وزرات علوم
هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد اصل 138 قانون اساسی موافقت کرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند نسبت به میزبانی منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه یادشده اقدام و سالیانه معادل ریالی مبلغ 200 هزار دلار از محل اعتبارات مصوب مربوط، به عنوان کمک به اين مرکز پرداخت کند.
 
این مصوبه جایگزین مصوبه دولت قبلی شد که بر اساس آن وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مجاز بود سالیانه مبلغ 200 هزار دلار از محل اعتبارات مصوب مربوط، به عنوان کمک به اين مرکز پرداخت كند که در مصوبه اخیر با پرداخت معادل ریالی این مبلغ موافقت شده است. مرکز منطقه‌ای علوم و انتقال فناوری در سال 2008 با انعقاد یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقیانوس هند و با هدف ارتقاء سطح فناوری‌های نو و تبادل دانش و تجربیات بین کشورهای عضو ایجاد و در تهران تأسیس شد.